شانس بالای زنان دوومیدانی برای کسب سهمیه پارالمپیک

شانس بالای زنان دوومیدانی برای کسب سهمیه پارالمپیک

بهمن رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این که هنوز مشخص نیست وضعیت بیماری کرونا در کشور چگونه خواهد بود و از چه زمانی اردوهای تیم ملی برگزار خواهد شد، تصمیم گرفتیم مسابقات قهرمانی کشور دوومیدانی‌کاران معلولان را که قرار بود اواخر تیر برگزار شود به مهر ماه موکول کنیم تا ورزشکاران بعد از این که شرایط به حالت عادی برگشت یکی دو ماه فرصت برای انجام تمرینات در اردوها را داشته باشند و سپس در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند.
وی گفت: ما در سال ۲۰۲۱ مسابقات پاراآسیایی و جهانی جوانان را داریم که امیدوارم وضعیت زودتر از این حالت بحرانی خارج شود و ما بتوانیم با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی برترین‌ها را شناسایی و اردوهای تیم ملی را برگزار کنیم تا بتوانیم با آمادگی خوبی در این دو تورنمنت مهم حضور پیدا کنیم.
شانس بالای زنان دوومیدانی برای کسب سهمیه پارالمپیک

 

رضایی تصریح کرد: ما از برنامه‌های خود عقب نیستیم و دوومیدانی کاران با تمریناتی که در منزل خود زیر نظر مربیان تیم ملی دارند از نظر بدنی خود را برای حضور در اردوها آماده می‌کنند. بنابراین به محض این که ستاد عالی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اردوها را بدهد ما اردوهای خود را آغاز و برنامه‌های خود را برگزار خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر دوومیدانی کارانی که در منزل تمرینات خود را پیگیری می‌کنند مشکلی ندارند و روند آماده سازی آنها به خوبی انجام می‌شود یا خیر افزود: با گزارشاتی که ورزشکاران از طریق شبکه مجازی به مربیان تیم ملی خود می دهند شرایط راضی کننده است و تمرینات آنها به طور مرتب از طریق شبکه مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما در حال حاضر ۱۲ سهمیه، ۹ سهمیه در بخش معلولان و سه سهمیه در نابینایان و کم بینایان کسب کرده‌ایم و سعی داریم این تعداد را تا ۲۵ سهمیه افزایش دهیم و حضور موفق تری در توکیو نسبت به ریو داشته باشیم.
رضایی در پایان اظهار کرد: تغییر زمان بازی های پارالمپیک توکیو فرصت خوبی را برای ما ایجاد کرد تا  در بخش زنان نیز بتوانیم سهمیه‌ها را افزایش دهیم. ما در حال حاضر تنها یک سهمیه در زنان کسب کرده‌ایم و شانس بالایی برای کسب سهمیه در ماده پرتابی‌ها داریم. البته وضعیت در ماده‌های وزنه، نیزه، دیسک و کلاس‌های نشسته نسبت به سایر ماده‌ها بهتر است. اما در زنان در پرتابی‌ها این شانس را داریم که بتوانیم تا تیر سال آینده حداقل ۶ سهمیه دیگر کسب کنیم و با  تعداد بیشتری در پارالمپیک توکیو نسبت به ریو حضور پیدا کنیم و عملکرد موفق تری داشته باشیم. به هر شکل امیدوارم زودتر شرایط به حالت عادی برگردد تا بتوانیم برنامه‌هایی که پیش بینی کردیم را با حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک زودتر اجرا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *