سیل در استان قزوین ۱۰ میلیارد تومان خسارت زده است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه فوق العاده مدیریت بحران برای بررسی وضعیت آسیب‌های ناشی از سیلاب و سرمازدگی عصر جمعه در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

قدرت الله مهدی خانی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به حادثه خیز بودن استان قزوین و تهدید حوادث مختلف باید آمادگی لازم را برای حوادث داشته باشیم تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

سیل در استان قزوین ۱۰ میلیارد تومان خسارت زده است

وی بیان کرد: در سال گذشته سیلاب بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف خسارت زد که امسال با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع خوشبختانه این خسارت‌ها معادل ۴ درصد سال قبل است و به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

مهدی خانی یادآور شد: میانگین بارش‌ها در سال جاری افزایش خوبی داشته به طوری که در همین زمان در سال گذشته در مدت ۳۶ ساعت میزان بارش‌ها ۳۶ میلیمتر بود که امسال در مدت ۱۲ ساعت شاهد ۴۷ میلیمتر بارندگی بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: لایروبی رودخانه‌هایی که از داخل شهرها عبور می‌کنند توسط شهرداری‌ها از اقدامات بسیار مؤثر و پیشگیرانه از سیلاب بود که با این کار سیلاب‌ها مدیریت شد.

کاهش ۹۶ درصدی خسارت‌های سیل در استان

مهدی خانی در ادامه از کاهش خسارت‌های امسال خبر داد و اظهار داشت: امسال میزان خسارت‌های ناشی از سیل حدود ۹۶ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص برآورد خسارات ناشی از سرمازدگی هم گفت: با توجه به کاهش دما در بخش‌هایی از مناطق شال، مرکزی بویین زهرا، طارم، الموت شرقی و غربی، گزارش‌هایی از سرمازدگی دریافت کرده‌ایم که تیم‌های کارشناسی از سوی جهاد کشاورزی از فردا به منطقه اعزام خواهند شد تا خسارت‌ها را برآورد کنند.

مهدی خانی یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و مشارکت کشاورزان میزان خسارت‌های سرمازدگی به یک دهم سال قبل رسیده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *