سیاست ارزی «جهانگیری» باعث لطمه به اقتصاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیپور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های رئیس کل بانک مرکزی اظهارداشت: به علت بی تدبیری دولت و بانک مرکزی طی سالهای اخیر نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد دلار با نرخ سه هزار تومانی از خزانه دولت غارت شده است.

وی با انتقاد از عدم نظارت بانک  مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری تصریح کرد: این مسئله مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد و همچنین در سال «جهش تولید» ما باید به فکر افزایش صادرات باشیم و باید تدابیری برای بازگشت ارزهای صادراتی به کشور اندیشیده شود.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام جهانگیری درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی بیان کرد: معاون رئیس جمهور دستورالعملی صادر کرد مبنی بر اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی مردم اختصاص یابد که این مسئله باعث مشکلات زیادی در زمینه اقتصادی شد و طبق گزارشات دیوان محاسبات این منابع هنوز به خزانه برنگشته است و بسیاری از افراد از این رانت استفاده کردند و ارز دولتی را دریافت کردند اما کالای اساسی وارد کشور نشد.

علیپور با اشاره به اینکه سیاست های جهانگیری به خزانه و اقتصاد کشور خسارت وارد کرد، خاطرنشان کرد: دولت در سال پایانی خود قرار دارد و باید به اقتصاد مقاومتی توجه کند و همچنین باید قانون هدفمندی یارانه ها اصلاح شود.

منبع : مهرنیوز

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *