سند توسعه فرهنگی استان قزوین اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار شد، گفت: کارگروه دین، مسجد و فرهنگ، کارگروه نوجوان، مدرسه، کودک و فرهنگ، کارگروه ورزش و جوانان، کارگروه دانش، پژوهش دانشگاه و فرهنگ، کارگروه هنر و رسانه، کارگروه بانوان، عفاف و حجاب و کارگروه کارمندان، اصناف و بسیج برای ورود جدی‌تر به مسائل و معضلات استان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
او افزود: این کارگروه‌ها بر اساس بند سه ماده سه شورای فرهنگ عمومی با هدف بررسی دقیق و کارشناسی ‌از موضوعات و مسائل استان راه‌اندازی شده تا نتیجه آن برای تصویب در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.
اسماعیلی به ۳۰ مصوبه در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی سال گذشته اشاره کرد و گفت: از تعداد مصوبات سال گذشته، ۲۵مصوبه تاکنون اجرایی شده و پنج مصوبه درحال پیگیری است.
این مقام مسئول تصریح کرد: تدوین سند توسعه فرهنگی استان و تشکیل رصدخانه سرمایه اجتماعی و فرهنگی که قراردادهای آن با جهاد دانشگاهی و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین منعقد شده است، از مهم‌ترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی سال گذشته بود که امسال اجرایی می‌شود.
اسماعیلی در ادامه به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در حوزه وظایف فرهنگی عمومی دستگاه‌های استان تصمیمات بسیار خوبی مصوب شده و درحال انجام است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین به رزمایش همدلی و کمک مومنانه در ایام کرونا پرداخت و تصریح کرد: در این دوران شاهد نقش پررنگ فرهنگ در همه حوزه‌های اجتماعی بودیم و سرمایه اجتماعی، مشارکت عمومی و روحیه همراهی نشان داد که ابزارهای فرهنگی و هنری برای تاب آوری جامعه در این دوران به شکل مطلوب مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

قزوین

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *