سفر اربعین باید با تربیت فرهنگی دانش آموزان همراه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره دبیرلو کارشناس فرهنگی مدارس صدرا در نشست دبیرخانه ایده ها و تجربیات آموزشی – تربیتی کانون مدارس اسلامی با محوریت اربعین گفت: مدارس معارفی صدرا در دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم به صورت دولتی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در عصر امروز باید دانش آموزان را به صورت عمیق به صورت عمیق با مسائل دینی آشنا کنیم، اظهار داشت: نسل امروز آشنایی و پیوند سطحی آنها با مسائل اعتقادی را قبول نمی کنند. به همین منظور سفر اربعین یکی از مصادیقی است که می تواند دانش آموزان را به صورت عمیق با مسائل اعتقادی آشنا کند.

دبیرلو تاکید کرد: سفر اربعین باید همراه با تربیت فرهنگی دانش آموزان باشد.  

کارشناس فرهنگی مدارس صدرا با بیان اینکه یکی از موضوعات این سفر هزینه مالی آن برای دانش آموزان بود بیان کرد: به همین منظور ما طرح هایی از جمله ارائه تخفیف به دانش آموزان نخبه، فعالان فرهنگی و … را اجرا کردیم تا بتوانیم بار مالی این سفرها برای دانش آموزان کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار دختران مدرسه صدرا این سفر را تجربه کردند، اظهار داشت:  به دلیل موضوعات مسائل فرهنگی امکان همراهی مادران را نیز در این سفر فراهم کردیم و این امر موجب تعامل و ورود خانواده ها به سفر اربعین شد.

دبیرلو با تاکید بر لزوم رعایت ترکیب سنی دانش آموزان در این سفر تصریح کرد: ترکیب سنی دانش آموزان همسفر و تفاوت های رفتاری آنها بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل مدیران مدارس باید به این نکته توجه کرده و دانش آموزان مقاطع مختلف را با یکدیگر همراه نکنند.

کارشناس فرهنگی مدارس صدرا در پایان خاطرنشان کرد: یکی از تاثیرات مثبت سفر اربعین را افزایش تعامل دانش آموزان با یکدیگر خواند و افزود: یکی از نتایج موثر این سفر، افزایش تعامل و ارتباط موثر دانش آموزان با یکدیگر و با نوجوانان عراقی بود به طوری که ما شاهد تقویت روحیه مشارکت و ایثار میان دانش آموزان بودیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *