سعید شمس انصاری درگذشت

سعید شمس انصاری درگذشت

سعید شمس انصاری درگذشت

 

سعید شمس انصاری متخلّص به سعید در سال ۱۳۱۴ خورشیدی در تهران در خانواده‌ای اصیل، متدیّن و هنردوست دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان فرهنگ واقع در بازارچه نایب‌­السّلطنه خیابان ری و دوره متوسّطه را در دبیرستان بدر واقع در کوچه نصیرالدّوله بالاتر از میدان باغ پسته و امامزاده یحیی سپری کرد و در کنار تحصیل، از سنّ هفت سالگی مقدّمات خوشنویسی را نزد پدر فراگرفت.

وی در سال ۱۳۲۹ به کلاس­‌های آزاد خوشنویسی وارد شد و زیر نظر مرحوم استاد سیّدحسین میرخانی به فراگیری و تکمیل خط مشغول شد و از سال ۱۳۳۲ افتخار شاگردی این استاد بزرگ را یافت. او و استادانی چون شمس انوری از نخستین شاگردان مرحوم میرخانی بودند.

سعید شمس انصاری در سال ۱۳۵۲ مدرک ممتاز و در سال ۱۳۵۹ مدرک استادی انجمن خوشنویسان ایران را دریافت کرد و بعدها به دریافت گواهینامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نایل آمد و عضویت در شورای داوری و شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان ایران را عهده‌دار شد.

وی در طول عمر هنری خود در نمایشگاه‌های فردی و گروهی بسیاری شرکت کرد؛ از جمله آثار خوشنویسی او عبارتند از: دیوان حافظ، کلیات سعدی، پنج گنج نظامی، قرآن مجید و…

سعید شمس انصاری امروز ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

۲۵۸۲۵۸


منتشر شده

در

اخبار فرهنگی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *