سطح مبارزه با ملخ در استان فارس به بیش از ۱۱ هزار هکتار رسید

سطح مبارزه با ملخ در استان فارس به بیش از ۱۱ هزار هکتار رسید
سطح مبارزه با ملخ در استان فارس به بیش از ۱۱ هزار هکتار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، حسین پژمان با بیان اینکه در شهرستان‌های ممسنی، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، خنج، لامرد، گراش و لارستان مبارزه با ملخ‌ها انجام شده است، افزود: مبارزه‌های روزانه در شهرستان‌های مهر و لامرد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خسارتی از بابت حمله ملخ‌ها تاکنون به مزارع و باغات وارد نشده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد مبارزه در مراتع و مناطق کوهستانی و جنگلی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به گرم‌تر شدن هوا و خروج پوره‌ها از تخم؛ بلوغ پوره‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و روزانه مبارزه با پوره‌ها در شهرستان‌های لامرد و فراشبند ادامه دارد.

پژمان با بیان اینکه احتمالاً از اواسط اردیبهشت ماه هجوم ملخ شدید می‌شود، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی سازمان فائو و نقشه‌های حرکت ملخ از آفریقا به شبه جزیره عربستان نشان از موج جدید و افزایش حمله ملخ‌ها دارد.

وی افزود: مبارزه با ملخ صحرایی بر اساس پایش‌های انجام شده و با استفاده از دستگاه‌های سم پاش و با سم‌های تأیید شده برای مبارزه با ملخ صورت گرفته است.

پژمان گفت: ملخ صحرایی با گیاه مرتعی، زراعی و دارویی تغذیه می‌کند و اگر سبزینه زنده‌ای به دست نیاورد این قدرت و توان را دارد که برای زنده ماندن از کاغذ و چوب تغذیه کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی فارس اظهارداشت: همه هدف ما در مبارزه با ملخ‌ها این است که به مزارع و باغات نفوذ نکنند و در این زمینه با مبارزاتی که انجام شده است؛ کشاورزان و جوامع محلی در صورت مشاهده دستجات ملخ با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *