سرکنسولگری ایران در حلب امروز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) پس از پایان جلسه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همچنین فیصل مقداد، وزیر امور خارجه این کشور، در جمع خبرنگاران گفت: از دولت و مردم سوریه برای مهمان نوازی گرم و صمیمانه تشکر می‌کنم و پیشاپیش عید سعید فطر را به مردم سوریه تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: امروز در دیدار با «بشار اسد» و در دیداری که با دوست و برادرم «فیصل مقداد» داشتیم، موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کردیم. اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک ایران و سوریه است. در این زمینه ما اعتقاد داریم این انتخابات برای امنیت و پیشرفته سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما آمادگی داریم که به عنوان ناظر این انتخابات، حضور داشته باشیم و امیدواریم که مردم سوریه با حضور خود در این انتخابات، آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

ظریف اضافه کرد: امروز همچنین در مورد وضعیت قدس شریف و فلسطین و شکسته‌شدن هیمنه رژیم صهیونیستی، در کنار جنایات این رژیم اشغالگر رایزنی و بر اهمیت حمایت جامعه بین المللی از مردم فلسطین تاکید کردیم.

وی در پایان از افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب خبر داد و اعلام کرد: یک خبر بسیار مهم دارم و آن اینست که، با موافقت «بشار اسد» و وزارت امور خارجه سوریه، امروز ما سرکنسولگری خود را در حلب افتتاح می‌کنیم. امیدوارم که این اقدام باعث گسترش همکاری‌های اقتصادی فرهنگی و تجاری بین ایران و سوریه شود.

 

اخبار سیاسی |


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *