سامانه تجارت باعث شفافیت زنجیره فولاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار، گفت: فولاد یک کالای استراتژیک است و ما در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم با آن نیاز ارزی کشور را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: گردش مالی بازار فولاد در سال بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که این مبلغ دو برابر بودجه عمومی دولت است و لذا ساماندهی زنجیره فولاد امری ضروری است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفاد طرح مذکور، گفت: ما برای کنترل بازار فولاد، فروش داخل را مکلف کرده ایم که کل زنجیره فولاد وارد بورس شود و در صورتی که مشتری وجود نداشت، به بخش صادرات واگذار شود که این موضوع اشتغال آفرینی را هم ایجاد می کند.

طاهری اظهارداشت: همچنین در این طرح، سامانه تجارت در نظر گرفته شده است، چرا که یکی از دلایل آشفتگی بازار فولاد، عدم رصد انبار، معادن و مناطق آزاد در حوزه فولاد است که این سامانه باعث شفافیت زنجیره فولاد می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین قرار است کمیته ای با تصویب طرح مذکور تشکیل شود و متأسفانه امضاهای طلایی مشکلات زیادی را به وجود آورده است که این طرح باعث رفع این مشکل می شود.

 

اخبار سیاسی |


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *