ساخت «مستندی برای شهر اصفهان» به ۱۱ زبان زنده دنیا

ساخت «مستندی برای شهر اصفهان» به ۱۱ زبان زنده دنیا

 

 

ساخت «مستندی برای شهر اصفهان» به ۱۱ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مساح با اشاره به اجرای برنامه «صد جهان در اصفهان» اظهار داشت: یکی از نکات قابل توجه در زمینه گردشگری این است که مردم اصفهان با خواهر خوانده‌های این شهر آشنایی کمی دارند، بر این اساس تصمیم گرفتیم لینک‌های گردشگری این شهرها را پیدا کنیم و آنها را همراه با توضیحاتی اعم از اینکه از چه سالی با اصفهان، خواهر خوانده شده‌اند در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در این راه، بخش‌های مختلفی ما را یاری رساندند، افزود: خلیفه گری ارامنه اصفهان از جمله بخش‌هایی بود که ما را در این زمینه همراهی کردند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این مجموعه به مرور در حال توزیع در میان مردم است، تصریح کرد: اصفهان ۱۳ خواهر خوانده دارد که سن پترزبورگ و کوالالامپور از جمله این شهرها هستند؛ همچنین دو شهر در بوسنی و هرزگوین و کره جنوبی نیز با اصفهان قرارداد فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: کار دیگری که در این برنامه انجام شد این است که هر کدام از این نقاط گردشگری را با یکی از نقاط گردشگری اصفهان در کنار هم قرار دادیم تا مردم ضمن مشاهده تصویر و فیلم آن منطقه، هم‌زاد پنداری نیز داشته باشند تا رابطه خوبی بین مردم این شهرها ایجاد شود.

صنایع دستی اصفهان در یک نگاه و یک تصویر

مساح در خصوص برنامه «به وقت هنر» نیز با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در یونسکو ثبت شده است، گفت: شاید چگونگی ساخت صنایع دستی این شهر برای همشهریان و هموطنان ما جای سوال باشد؛ لذا وقتی روش و نوع ساخت برای آنان شفاف شود، هنر و ارزش هنرمندی که آن صنعت دستی را ساخته است بهتر قابل درک می‌شود، به همین دلیل سعی کردیم تعدادی از صنایع دستی اصفهان را در یک نگاه و یک تصویر به نمایش بگذاریم.

وی افزود: به عنوان مثال در هنر میناکاری، در یک تصویر به مخاطب نشان داده می‌شود که لایه زیرینِ کار از مس هست، سپس روی آن با یک لایه لعاب پوشیده شده و گرما می بیند، مجدد روی آن لایه دیگری ایجاد و بر روی آن نقاشی می‌شود و دوباره تحت گرما قرار می‌گیرد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تاکنون بر روی حدود ۲۰ مورد صنایع دستی در قالب «به وقت هنر» کار انجام شده که در این راستا در نظر داریم با ترجمه هر یک از این طرح‌ها و ارائه آن در نمایشگاه خارج از کشور به بیان ارزش این صنایع بپردازیم.

در خصوص برنامه «اصفهانِ گردان» نیز اظهار داشت: تعدادی از نقاط گردشگری شهر اصفهان را به صورت تصاویر و فیلم‌های ۳۶۰ درجه درآورده‌ایم تا تقدیم مردم اصفهان کنیم.

وی با بیان اینکه این کار در نرم افزار AR یعنی نرم افزار واقعیت افزوده و VR نرم افزار واقعیت مجازی انجام شده است، تصریح کرد: از آنجایی که ممکن است افرادی از گوشی‌های اندروید برخوردار نباشند، این تصاویر و فیلم‌ها بر روی سایت نیز بارگذاری شده تا همه بتوانند از این امکان برخوردار شوند.

معرفی ۷ بنای شاخص اصفهان به شکل موشن گرافی

مساح در خصوص برنامه «بانیان بناهای سپاهان» نیز گفت: برخی از بناهای اصفهان مانند حمام علی‌قلی آقا و پل الله وردی خان به نام افراد است، اما گاهی مردم، بنا را می‌بینند اما کمتر ممکن است درباره بانیان این بناها شنیده باشند لذا تصمیم گرفتیم با روش موشن گرافی که روشی جدیدتر است تعداد ۷ بنای اصفهان را به شکلی جدید و نوین در هفته اصفهان به مردم ارائه دهیم.

وی در خصوص برنامه «مستندی برای شهر» تصریح کرد: تعدادی کلیپ از آثار معروف اصفهان و آثار کمتر شناخته شده اصفهان تهیه کرده‌ایم؛ این کلیپ‌ها هم در فضاهایی مانند اینستاگرام ارائه می‌شود و هم به صورت ترجمه زیرنویس برای نقاط دیگر دنیا درآمده است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این کلیپ‌ها تاکنون به ۱۱ زبان زنده دنیا از جمله زبان‌های انگلیسی، فرانسه و چینی و نیز زبان مناطقی مانند مجارستان و کره که می‌توانند بازارهای هدف خوبی برای اعزام گردشگر به اصفهان باشند تهیه شده است.


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *