ساخت دستگاه ضدعفونی و تب‌سنج هوشمند در دانشگاه آزاد خرم آباد

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «سیامک بهاروند» افزود: این دستگاه که توسط «پریسا کلیایی» عضو هیات علمی گروه مکانیک واحد خرم آباد و با همکاری فرید باقر پور و حماد بهرامی ساخته شده قابلیت ضد عفونی کردن دست‌ها و البسه را به همراه تب سنجی به صورت کاملا هوشمند و اتوماتیک را دارد.

وی اظهار کرد: این دستگاه از سیستم تب سنج هوشمند و نازل‌های پاششی با فشار ۴۰ بار تشکیل شده است که پس از قرار گیری شخص مقابل دستگاه تب شخص بدون دخالت دست توسط دستگاه مشخص می‌شود و چنانچه تب شخص از ۳۷ و نیم درجه بالاتر باشد دستگاه به صورت کاملا هوشمند شروع به اخطار می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم ‌آباد گفت: پس از تب سنجی، شخص می‌تواند با استفاده از دستگاه پاشش اتوماتیک که در جلوی گیت نصب شده است دست‌های خود را با ژل ضد عفونی کننده ویروس زدایی کند.

وی تصریح کرد: شخص پس از آن وارد گیت شده و مدار پاششی دستگاه توسط چشمی تعبیه شده شروع به کار کرده و به مدت ۶ ثانیه به صورت مه پاشی قطرات با قطر پنج میکرون را به صورت شبنم بروی سطح می پاشد.

بهاروند تاکید کرد: در همین راستا ۲ دستگاه باکس ضدعفونی کننده به کمک اشعه UV-C با حجم ۱۰ لیتر و دستگاه تابش اشعه فرابنفش برای ضدعفونی کردن سطوح طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان هیچ محدودیت مالی برای اساتید و دانشجویان و افراد علاقمند به همکاری با دانشگاه دانشگاه در قالب مراکز رشد ندارد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *