زندگی اطراف دریاچه ارومیه از زاویه دید عکاس آلمانی +عکس

” ماکسیمیلیان مَن” عکاس آلمانی ساکن شهر دورتموند برای نخستین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به ایران سفر کرد.

او با سفر به استان آذربایجان غربی زندگی اطراف بزرگ‌ترین دریاچه آب شور در حال خشک شدن جهان را به تصویر کشید. این سفر برای او به قدری لذت بخش بوده که او با فاصله کوتاهی بار دیگر در نوامبر همان سال به ایران سفر می‌کند و سفر سوم او نیز ۲ ماه بعد از سفر دوم در ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۹) انجام شده است.

این عکاس آلمانی روایتگر تصویری زندگی بیش از ۵ میلیون نفر در اطراف دریاچه ارومیه است؛ دریاچه‌ای که طی ۲ دهه گذشته به حالت احتضار درآمده و در سال‌های گذشته به مدد کوشش‌هایی در حال احیاست، هر چند که با توجه به روند پرشتاب تغییرات اقلیمی در ایران و جهان، امید زیادی به احیای این دریاچه نیست، اما در جریان سیل سال جاری در ایران وضعیت این دریاچه اندکی بهتر شده و روان آب‌هایی وارد آن شده و سطح آب آن چند سانتی‌متر بالاتر آمده است.

این عکاس آلمانی در هر ۳ سفر خود به دریاچه ارومیه و مناطق و شهرهای وروستاهای اطراف آن سر زده و عکاسی کرده است.

تصاویر زیر از مجموعه عکس‌های ۳ سفر ۱ سال گذشته ” ماکسیمیلیان مَن” به اطراف دریاچه ارومیه است.
بخش عمده ای از دریاچه ارومیه در ۲ دهه گذشته به دلیل سوء مدیریت آب و تغییرات اقلیمی خشک شده است و تبدیل یه شوره زار شده است.

جمع شدن مردهای روستایی در قهوه خانه پس از کار

فصل برداشت میوه از باغات روستاهای اطراف دریاچه ارومیه

خانواده ” اکرم” در روستایی در نزدیکی دریاچه ارومیه. اکرم خانم در تدارک پختن آش . او با یک پسر ۳۱ ساله و دو دختر خود زندگی می کند. پسر او به شغل دامداری مشغول است و آرامش روستا را به ترافیک شلوغ شهرهای بزرگ ترجیح می دهد.

یک حمام ترکی در ارومیه

فوتبال نوجوانان روستای “جبل کندی” در اطراف دریاچه ارومیه

ماجرای یک مردو یک زن . ” مهناز اسلامی” دارای یک “ان جی او” کمک رسان به زنان روستایی و بومی برای پیدا کردن شغل مناسب. مرد جوان روستایی که به دلیل نبود شغل از روستایش به شهر ارومیه کوچ کرده و راننده تاکسی است.

زنان روستایی در حال کار کردن در مزارع/ خشک شدن دریاچه ارومیه و شور شدن زمین های کشاورزی یکی از معضلات جدی کشاورزان اطراف است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *