ریشی سوناک از بودجه برای اعلام «عصر خوش‌بینی» استفاده خواهد کرد.

ریشی سوناک از بودجه خود برای اصرار بر ورود بریتانیا به یک “عصر اقتصادی” استفاده خواهد کرد. خوش‌بینی» علی‌رغم بحران هزینه‌های زندگی، پس از سیل وعده‌ها مبنی بر صرف میلیاردها دلار بیشتر برای سلامت، حمل‌ونقل و مهارت‌ها.

در تلاش برای ضربه زدن به صدراعظم با لحن خوشبینانه در دومین بودجه خود در روز چهارشنبه می گوید که هدف او ایجاد “اقتصاد جدید پس از کووید” است.

اما با تهدید افزایش تورم و حفره‌های مالی عمومی، تورستن بل، مدیر اجرایی اندیشکده بنیاد رزولوشن، هشدار داد که کشور با «عصر عدم اطمینان» مواجه است.

اگرچه وزارت خزانه داری قبلاً یک سری اقدامات هزینه ای را قبل از بیانیه بودجه اعلام کرده است، انتظار می رود Sunak از یک اقدام شاخص برای کمک به خانواده هایی که از کاهش ۱۰۰۰ پوندی اعتبار جهانی آسیب دیده اند رونمایی کند.

خودی‌های محافظه‌کار کمک بیشتری به مردم در قبوض انرژی خود پیش‌بینی کردند، اگرچه وزارت خزانه‌داری گزارش‌هایی مبنی بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر هزینه‌های گاز و برق را رد کرده است. کاهش نرخ اعتبار جهانی برای اینکه افراد شاغل بتوانند بیشتر درآمد خود را حفظ کنند، امکان دیگری است.

با اعلام بزرگترین افزایش مالیات در ۲۵ سال اخیر در ماه گذشته. با افزایش برنامه ریزی شده برای بیمه ملی، صدراعظم خود را در بودجه باز گذاشت تا به جای آن بر هزینه های برنامه ریزی شده تاکید کند.

در ۱۹ بیانیه مطبوعاتی بی سابقه قبل از بودجه، خزانه داری ۳۰ میلیارد پوند هزینه در بخش خدمات بهداشتی، خانه سازی، مبارزه با جرم و جنایت، حمل و نقل و مهارت ها را اعلام کرد.

این اطلاعیه ها به دنبال این است که صدراعظم را به عنوان نظارت بر ولگردی هزینه ها علیرغم حفره در مالیه عمومی ناشی از همه گیری.

آنها شامل ۵.۹ میلیارد پوند برای کمک به پاکسازی عقب ماندگی NHS در انگلستان می شوند. ۲.۶ میلیارد پوند برای مکان های مدارس با نیازهای ویژه؛ ۶.۹ میلیارد پوند برای حمل و نقل غیر لندنی؛ ۳ میلیارد پوند برای مهارت ها؛ ۵ میلیارد پوند برای تحقیق و توسعه سلامت؛ افزایش “دستمزد زندگی ملی” به ۹.۵۰ پوند در ساعت، و پایان دادن به توقف دستمزد بخش دولتی.

با این حال، منتقدان خاطرنشان کردند که بسیاری از پول ها قبلاً اعلام شده بود، مانند ۶.۹ میلیارد پوند برای پروژه های حمل و نقل که فقط ۱.۵ میلیارد پوند پول جدید است. هشدار داد که مردم باید در مورد وعده‌های پول بزرگ “بدون شرایط کامل” بودجه و جزئیات مخارج خط به خط محتاط باشند.

تصمیم سوناک برای اعلام یک رایان شورت هاوس، مدیر اندیشکده راست میانه برایت بلو، گفت: مجموعه ای از اقدامات هزینه، که همه آنها جدید نیستند، “کاملاً گوردون براون” هستند.

“این در حال سنجش موفقیت با هزینه است، که به نظر می رسد در رویکرد خود کاملاً جدید نیروی کار باشد.”

او همچنین تمایل آشکار سوناک را برای گرفتن اعتبار برای مخارج اضافی و محدودیت مالی در سام زمان است.

«وقتی صدراعظم چیزی مانند اعتبار جهانی یا هزینه های کمک های خارجی را دوست ندارد، از نیاز به محدودیت در امور مالی عمومی صحبت می کند. اما در مورد هزینه های مربوط به NHS یا سایر زمینه ها این مورد ذکر نشده است. سوال این است: آیا ما در دوره ای از تعدیل نیرو هستیم یا نه؟

منابع نزدیک به داونینگ استریت پیشنهاد کردند که سوناک به تلاش خود برای بازی کردن هر دو کارت ادامه خواهد داد و بر نظم مالی و انضباط مالی تاکید می کند و هزینه‌های عاقلانه برای کمک به بهبودی بریتانیا از بیماری همه‌گیر.

و علی‌رغم تمرکز عمومی بر هزینه‌ها، برخی از بخش‌های وایت هال همچنان ممکن است با تسویه حساب‌های سختی روبرو شوند.

اقتصاددانان گفتند که رشد بهتر از حد انتظار در مقایسه با پیش‌بینی‌های اوایل سال جاری به او فضایی برای مانور داده است، اما هزینه‌های عمومی روزانه خارج از میلیاردها دلار اضافی برای NHS همچنان باید باشد. اگر صدراعظم بخواهد به قوانین مالی خود پایبند باشد، محدود است.

وزارت خزانه داری روز دوشنبه تایید کرد که مسدود شدن دستمزدهای بخش دولتی برداشته خواهد شد، اما وزیران تاکنون از بیان این موضوع خودداری کرده اند. معلمان، پرستاران و افسران پلیس یک افزایش واقعی دریافت خواهند کرد.

سوناک در طول سخنرانی خود انتظار می‌رود ادعای بوریس جانسون مبنی بر اینکه بریتانیا به سمت یک مدل اقتصادی جدید حرکت می‌کند، که نخست‌وزیر ادعا کرد این مدل ضروری است، زیرا این کشور از کمبود نیروی کار پس از برگزیت رنج می‌برد که باعث مشکلات تحویل غذا و سوخت می‌شود، تکرار شود.

او می گوید: «بودجه امروز کار آماده سازی برای اقتصاد جدید پس از کووید را آغاز می کند. «اقتصادی با دستمزدهای بالاتر، مهارت‌های بالاتر، و افزایش بهره‌وری خدمات عمومی قوی، جوامع پر جنب و جوش و خیابان‌های امن‌تر.

«اقتصادی مناسب برای عصر جدید خوش‌بینی. این اقتصاد قوی‌تر آینده است.»

اما با فشار شدید بر بودجه خانوارها که به سمت زمستان پیش می‌رود، احزاب مخالف این سؤال را مطرح کردند که آیا سوناک واقعاً نگرانی‌های خانواده‌های در حال مبارزه را درک می‌کند. صدراعظم روز سه شنبه تصاویری از خود در حالی که یک جفت لغزنده ۹۵ پوندی پوشیده بود در حال آماده شدن برای بودجه منتشر کرد.

ریچل ریوز، صدراعظم سایه، از دولت خواست که “فشار را تحمل کند. او گفت: «با افزایش هزینه‌ها و افزایش تورم، نیروی کار بار خانواده‌ها را کاهش می‌دهد و مالیات بر ارزش افزوده روی قبوض انرژی داخلی را بلافاصله به مدت شش ماه کاهش می‌دهد.»

اد دیوی، رهبر لیبرال دموکرات ها نیز تاکید صدراعظم بر خوش بینی را در زمانی که بسیاری از مردم در حال مبارزه هستند، زیر سوال برد. او گفت: «بریتانیا کشوری خوشبین است، اما وقتی فرزندانتان از مدرسه غیبت می‌کنند، هزینه‌های انرژی و NHS به زانو در می‌آیند، خوش‌بین بودن سخت است.»

در آستانه بودجه بل هشدار داد که کشور با “عصر عدم اطمینان، نه عصر خوش بینی” مواجه است.

“محلی که ما در آن هستیم. از رکود خارج می شود، اما در حال کاهش هزینه های زندگی است. کشور به دنبال راه حلی برای عدم قطعیت بیماری همه گیر است، اما بودجه قادر به ارائه آن نیست.»


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *