ریسک سرمایه‌گذاری در ایران با رفع موقت تحریم‌ها بالا می‌رود

محمد جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با گفته‌های اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها، نه تمام آنها اظهار داشت: اولاً ما مطمئن هستیم همانطور که آمریکا در چند سال گذشته خلف وعده کرده است حالا هم هدفی جز اینکه کشور ما را شرطی و اقتصاد ما را معطل کند و بتواند با خیال خام خود آسیب جدی به کشور ما وارد کند، ندارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تحریم‌ها به گونه‌ای در هم تنیده شده است که اگر یکی حذف شود و دیگری باقی بماند، هیچ سودی ندارد. هر کدام از این تحریم‌ها باعث می‌شود نتوانیم فروش نفت داشته باشیم و سوئیفت ما آزاد نمی‌شود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به عقیده من این بازی جدید دولت آمریکا است و همانطور که پیش‌بینی می‌شد جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌ها هر دو یک مسیر را می‌روند و خواست آنها خواست رژیم صهیونیستی است و حاضر به برگرداندن حقوق ملت ایران نیستند.

عامری تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری و قانون مجلس تاکید کردند، ما به این شرط که تمام تحریم‌ها رفع و راستی آزمایی شود و این اقدامات به دلیل پیچیدگی کار با دقت و جدیت کامل صورت گیرد، نباید گول پروسه‌های هشت ساعت و شش ساعت را بخوریم.

وی بیان کرد: بسیاری از تحریم‌ها باید از سوی کنگره حل شود و فکر می‌کنم اگر به دنبال این هستیم که مردم را از این معضلات نجات دهیم، به فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم. در آن صورت آمریکا دست از این رویه‌ای که اجرا می‌کند بر می‌دارد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص آسیب تعلیق تحریم‌ها به جای رفع تحریم‌ها به حوزه سرمایه گذاری در ایران، گفت: معطل گذاشتن صنعت باعث می‌شود نتوانیم در دراز مدت آن را دنبال کنیم. اگر کشور در کارش ثبات داشته باشد و نوسانات نداشته باشد و بدانیم یک سال آینده وضعیت ارز به چه صورت است می‌توانیم براساس آن اقدام کنیم.

عامری در پایان تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای اقتصاد وجود دارد این است که ریسک سرمایه گذاری در ایران بالا برود. اینکه به طور موقت و چند ماهه بخواهیم تحریم‌ها را رفع کنیم فقط باعث از بین رفتن اقتصاد می‌شود و حتی برای عده‌ای کاربرد انتخاباتی دارد. مسئولین باید منافع ملت را مدنظر داشته باشند و فکر کنند سختی‌هایی که در این مدت تحمل کردند از این بیشتر و شرایط از این بدتر نشود.

 

اخبار سیاسی |

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *