روند کند حذف کیسه های پلاستیکی از نانوایی های گرگان

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از شنبه دو هفته قبل، نانوایان سطح شهرستان ملزم شده بودند که حذف کیسه های پلاستیکی را در دستور کار قرار دهند اما کیسه های پارچه ای بطور کامل آماده نشده بودند و این کیسه ها به دست تمام نانوایان سطح شهرستان نمی رسید.

فرماندار گرگان افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد کیسه پارچه ای آماده شده که قرار بود از سمت اتحادیه نانوایان از شنبه هفته گذشته، بین نانوایان سطح شهرستان توزیع شود.

حمیدی بیان کرد: قرار بود در فاز اول این کیسه ها به دست مردم برسد و سودی برای نانوایان در نظر گرفته شود اما هنوز بازخوردی مبنی بر عملکرد اتحادیه در توزیع این کیسه ها نگرفته ایم.

وی ادامه داد: در کارگروه شورای آرد و نان مصوب شده که تا دو هفته اول اجرای این طرح ممکن است کیسه ها برای استفاده مردم آماده نشده باشند یا برخی نانوایی ها کیسه پارچه ای کم بیاورند و یا استقبالی از جانب مردم صورت نگیرد به همین علت سختگیری در این مدت انجام نمی شود اما هنگاهی که این طرح اجرایی شد و به ثبات رسید استفاده از کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها تخلف محسوب می شود.

حمیدی در خصوص تولید کیسه های پارچه ای گفت: اعلام کردیم که تولیدکنندگان کیسه های پارچه ای درخواست خود را به اتحادیه آرد و نان بدهند، بعد از بررسی درخواست ها و نظرات کارشناسان در مورد کیسه ها از نظر کیفیت و قیمت تولید این کیسه ها از جانب دو نفر صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: افراد علاقمند به تولید کیسه های پارچه ای می توانند پیشنهاد خود را به اتحادیه آرد و نان بدهند و بعد از بررسی های کارشناسان از جهت بهداشت و قیمت مناسب برای مصرف کنندگان از کیسه های آن هاتولید کندگان استفاده می شود.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: افزایش رقابت بین تولید کنندگان این کیسه ها کاهش قیمت برای مصرف کنندگان را به دنبال دارد.


منتشر شده

در

گلستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *