روایتی از یکی از شاهدان عینی حمله داعش به مجلس/ جلوی چشمانم همکارانم را به تیر بستند

روایتی از یکی از شاهدان عینی حمله داعش به مجلس/ جلوی چشمانم همکارانم را به تیر بستند

 

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، سال ۹۶ درست همین روزها بود که عوامل داعش در دو اقدام تروریستی جداگانه ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دادند و طبق آمار وزارت کشور در این حادثه تروریستی جمعاً ۱۲ نفر به شهادت رسیدند و ۴۲ نفر نیز مجروح شدند.

تیم پشتیبان ترور پس از این حادثه به پای میز محاکمه کشیده شدند تا جوابگوی اعمال مجرمانه خود باشند و پس از هفت جلسه دادگاه، برای هشت نفرشان حکم اعدام صادر شد و پرونده ۱۸ نفر دیگر از آنان نیز پس از صدور کیفرخواست در مراحل رسیدگی قرار گرفت.

مدتی بعد تدابیر امنیتی در مجلس شدیدتر شد و سپاه نیز با حمله موشکی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه انتقام حمله عوامل داعش در خاک ایران را گرفت.

علی اکبر رضایی، یکی از شاهدان عینی حمله تلخ داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مشاور حقوقی آقای حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی است که به همین مناسب با او به گفت و گو نشستیم که در ذیل می‌خوانیم.

آقای رضایی! از روز حادثه برای ما بگویید.

خردادماه سال ۹۶ بود و در یکی از این روزها ما در حال بررسی ابعاد مختلفی از سند ۲۰۳۰ بودیم و اثرگذاری آن در حوزه‌های مختلف بودیم؛ بررسی این موضوع در دفتر نماینده شاهین شهر بر عهده حاج آقای تقوی بود و در این روز مقرر شده بود جلسه‌ای سه جانبه با حضور حاج آقای تقوی، آقای حاجی دلیگانی و من برگزار شود.

در صحن علنی مجلس آقای حاجی دلیگانی (نماینده شاهین شهر)  را احضار کردند و به همین دلیل وی جلسه را ترک کرده و به صحن علنی مجلس رفتند تا اینکه حدود ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح زمزمه‌هایی مبنی بر تیراندازی به گوش رسید.

حمله تروریستی به مجلس در حقیقت برای ما غیر قابل قبول بود و آن را باور نداشتیم اما پس از چند دقیقه صحت این موضوع برای ما اثبات شد چراکه چند نفر هراسان از طبقه‌های تحتانی به سمت بالا می‌آمدند و صداهایی نیز شبیه تیراندازی به گوش می‌رسید و بر همین اساس به بیرون از دفتر آمدیم و برخی دیگر از همکاران نیز در راهرو تجمع کرده بودند.

همکاران پس از آنکه از حضور تروریست‌ها در مجلس و تیراندازی آنها اطمینان حاصل کرده بودند به اتاق‌های خود پناه آوردند؛ یکی از افرادی که نسبت به حضور تروریست‌ها پیگیری‌های متعددی داشتند شهید زارع (مسئول دفتر آقای جاجی دلیگانی) بود که با وجود پناه گرفتن افراد به اتاق‌ها اما وی پیگیر وضعیت موجود بود و هنوز به اتاق برنگشته بودند، شهید زارع پس از چند دقیقه به اتاق برگشتند و اعلام کردند تروریست‌ها به راهرو رسیده اند.

نحوه شهادت همکارانتان چگونه بود؟

شهید زارع جز آخرین افرادی بود که در راهرو حضور داشت؛ داعشی ها وی را می‌بینند که به داخل اتاق می‌آید و پس از حدود ۳۰ الی ۴۰ ثانیه ناگهان در اتاق آقای حاجی (نماینده شاهین شهر در مجلس) ار به رگبار بستند؛ من کف اتاق سمت چپ درب پناه گرفتم در حالی که براده‌های قفل در ورودی را بر روی صورتم حس می‌کردم؛ تروریس ها پس از آن در را لگدکوب کرده و با بازشدن در شهیدان تقوی و زارع را به رگبار بستند.

دود غلیظی فضا را فرا گرفته بود و از آنجا که من پشت در اتاق حبس شده بودم از دید و تیررس تروریست‌ها در امان مانده و شاهد تمامی این حوادث بودم؛ پس از خروج از اتاق آقای حاجی دلیگانی، تروریست‌ها اتاق بعدی را به رگبار بستند که خوشبختانه کسی در آن اتاق نبود و مجدداً به اتاق ما برگشته و شهدا را ار دیگر به رگبار بستند و در عین حال فیلمبرداری نیز می‌کردند که این همان کلیپی است که تروریست ها در فضای مجازی آن را به شکل وسیع پخش کردند.

تروریست‌ها در طبقه‌ای که ما حضور داشتیم مانور می‌دادند و از آنجا که یک طرف این طبقه مسدود بود دسترسی به آن نیز محدود و سخت شده بود و هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آمد و در این میان فردی انتحاری نیز خود را در طبقه چهارم منفجر کرد که موجب وارد آمدن خساراتی مالی شد و یک نفر از افراد انتحاری نیز توسط عوامل سپاه به هلاکت رسید.

ویژگی‌های شهید تقوی چه بود؟

شهید تقوی جانباز سرافراز اسلام تقریباً دو هفته‌ای بود که به عنوان مشاور فرهنگی نماینده شاهین شهر منصوب شده بودند، وی هر سه شنبه حضوری در دفتر آقای حاجی حضور داشتند و روزهای دیگر نیز برای پیگیری امور در مناطق دیگر حضور پیدا می‌کنند و روز حضور شهید تقوی نیز با حضور تروریست‌ها همزمان شده و منجر به شهادت وی شده بود.

کارت ورود و خروج شهید تقوی تا آن زمان هنوز آماده نشده بود و بر همین اساس طی تماسی تلفنی هماهنگی صورت می‌گرفت؛ بر همین اساس روز قبل از حادثه برای ورود با ما تماس می‌گرفتند که متأسفانه پاسخگو نبودیم و طی تماس مجدد با وی اعلام کردند که برای ورود تماس گرفتم و از آنجا که پاسخگو نبودید برگشتم و فردا چهارشنبه به مجلس می آیم.

هدف اصلی تروریست‌ها چه بود؟

هدف اصلی تروریست‌ها ورود به صحن علنی مجلس بود که با هوشیاری و تدابیر عوامل سپاه مستقر در مجلس ناکام ماندند و در دفع و هلاک تروریست‌ها این نیروهای نظامی نقش بسزایی داشتند به نحوی که با از خود گذشتگی و ایثار فرمانده سپاه وقت بدون محافظ در صحنه حضور داشتند.

چگونه تروریست‌ها از ایستگاه‌های بازرسی مجلس عبور کردند؟

مجلس محل عبور و مرور مردم و نمایندگان آنان است و به همین دلیل قبل از این حادثه عبور و مرور افراد همانند دیگر اماکن حساس سختگیرانه رفتار نمی‌شد در حالی که برای ورود اشیا به داخل بسیار سخت گیری می‌شود و باید از استعلامات مختلفی عبور کند.

ویژگی‌های شهید زارع چه بود؟

شهید زارع از کارمندان بازنشسته و جانباز سرافراز ۴۵ درصد بود و در مجموعه مجلس به خوشنامی معروف بود؛ بخشندگی، خوش خلق و بازدهی حداکثری مهمترین ویژگی شهید زارع بود و کمتر کارمند مجلسی بود که از این شهید هدیه دریافت نکرده بود و حتی با هزینه‌های شخصی با اخذ مجوز برای اربابان رجوع خوراکی تهیه می‌کرد.

شهید زارع فردی دوست دوست داشتنی و وارسته بود و به عبارت دیگر یک کارمند و مدیری در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و شهید تقوی نیز که به صورت محدود افتخار آشنایی با او را داشتیم عالمی دغدغه مند در مسائل فرهنگی بودند.

حس و حال شما در زمان حمله داعش چگونه بود؟

سناریویی از قبل برای خودم طراحی کرده بودم اما لطف خداوند شامل حال من شد؛ با وجود آنکه در لحظاتی پر التهابی قرار داشتم، آرامش خاصی در آن زمان مرا در خود فرا گرفته بود و با این وجود شهادتین را مکرر بر زیر لب زمزمه می‌کردم در حالی که معتقد هستم شهادت لیاقت می‌خواهد و نصیب هر کسی نمی‌شود.

داعش دست پروده همان آمریکایی است که امروزه ندای مذاکره سر می‌دهد؛ اثرات حضور شهدا در محافل و مجالس ما تا چه اندازه است؟

ملت ما خود را مدیون شهدا مخصوصاً شهدای مدافع حرم می‌دانند چرا که مظلومیت این شهدا مضاعف است زیرا افراد در شهر غربت به شهادت رسیدند و بر همین اساس این حادثه بر ضرورت حضور ایران در سوریه به صورت مستشاری را تاکید می‌کند چرا که عدم این حضور ناامنی در امن ترین مکان پایتخت کشور را نتیجه می‌دهد.

هدف داعش و طالبان جمهوری اسلامی ایران است و آنان تمامی این مراحل را برای رسیدن به ایران طی می‌کنند در حالی که باید یادآور شویم طبق روایات سلامتی و امنیت دو نعمت مجهول است که زمان فقدان آن قدرشناس خواهیم بود.

اقتصاد یک مملکت تا زمانی رونق دارد که آن کشور امنیت داشته باشد و عدم برقراری امنیت عملاً رونق اقتصادی بی معنا است؛ افرادی که حضور مستشاری ایران در سوریه را با مسئله اقتصادی گره می‌زنند با سو نیت این مسائل را مطرح می‌کنند و از طرفی این اتفاق نعمت امنیت را بر همگان آشکار ساخت تا افرادی که از این نعمت غافل شدند، متنبه شوند.

سخن پایانی؟

روز حادثه اتفاقاتی افتاد و ما در مجلس جانفشانی‌های نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی را دیدیم و این موضوع باعث دلگرمی ما شد به نحوی که حضور میدانی فرمانده سپاه موجب دلگرمی ما شده بود و این موضوع در نهایت نشان دهنده درایت و تدبیر امام راحل در تشکیل سپاه را نشان داد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *