رهبر انقلاب: با کسانی که مخالف هستیم با بی‌انصافی برخورد نکنیم

رهبر انقلاب: با کسانی که مخالف هستیم با بی‌انصافی برخورد نکنیم

رهبر انقلاب: با کسانی که مخالف هستیم با بی‌انصافی برخورد نکنیم

به گزارش خبرآنلاین، مطابق رسم سالیان گذشته، محفل انس با قرآن کریم در نخستین روز از ماه مبارک رمضان با حضور رهبر انقلاب اسلامی آغاز شده و هم‌اکنون به‌صورت زنده از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه‌ی ملی و حسابهای رسمی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است.

این مراسم امسال به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، از طریق ارتباط تصویری با چند تن از قاریان ممتاز کشور در مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

اهم اظهارات معظم له را در ادامه به نقل از فارس بخوانید؛

*قرآن کتاب زندگی است. اگر آحاد بشر قواعد زندگی را با قرآن تطبیق کنند، سعادت دنیا و آخرت نصیب آنها خواهد شد.

*مشکل ما این است که ما زندگی را با قواعد قرآن تطبیق نمیدهیم؛ مثل کسی که به پزشک مراجعه میکند و نسخه‌ی پزشک را میگیرد، لکن به این نسخه عمل نمیکند؛ این مراجعه به نسخه‌ی پزشک بدون عمل به نسخه اثری نخواهد داشت. امروز وضع ما این جوری است.

*قرآن هم کتاب معلّم و معرفت است؛ یعنی دل را و اندیشه‌ی انسانی را سیراب میکند.

*قرآن برای آن کسانی که اهل معرفت‌آموزی هستند یک سرچشمه‌ی تمام‌نشدنی است. لکن علاوه بر اینها، قرآن دستور زندگی هم هست.

*مواردی را دیدیم که دولت‌های کشور خودمان از دشمن می‌ترسیدند، این ترس آنها را دچار مشکلات فراوانی می‌کرد. قرآن می‌فرماید از دشمن نترسید.

*در اجتماع خود ما با کسانی که مخالف هستیم اگر با آنها با بی انصافی برخورد نکنیم؛ چقدر وضع جامعه خوب خواهد شد.

*اعتماد کردن به ظالم نتیجه اش این می‌شود که دولت‌های اسلامی به ظالم‌ترین دولت‌های عالم اعتماد می‌کنند و نتیجه‌اش را هم می‌بینند.

*کسانی که از قدرتها ترسیده‌اند اینها هستند که دچار آزمون های سخت و تلخ زندگی شدند. امروز دولت های اسلامی ملاحظه قدرت های ظالم دنیا را می کنند و از آنها می‌ترسند و نتیجه آن تحقیرشان می‌شود.

*امام(ره) نترسیدن از قدرت‌ها را به ما یاد دادند. در سال ۵۸ که جاسوس‌خانه آمریکایی را جوانان ما را گرفتند؛ برخی فشار می آوردند به شورای انقلاب که آنها را آزاد کنند. ما سه نفر از شورای انقلاب به قم نزد امام(ره) رفتیم؛ بنده و مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی و بنی صدر رفتیم قم خدمت حضرت امام که بپرسیم اینها را چه کار کنیم؛ امام فرمودند از آمریکا می‌ترسید؟ بنده عرض کردم که نه نمی‌ترسیم و امام هم فرمودند که پس نمیخواهد آزادشان کنید.

این خبر درحال تکمیل است…

۲۷۲۷

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *