رشد ۵ برابری مدارس در سیستان و بلوچستان

 علیرضا نخعی در مراسم جشن انقلاب افزود: آمار مدارس کشور ۳.۵ برابر شده و از ۳۰ هزار به ۱۰۸ هزار مدرسه افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: با عنایت مسئولین به بحث آموزش استان، آمار دانش آموزی سیستان و بلوچستان نیز هشت برابر شده و از ۹۸ هزار به ۸۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: در گذشته ۱۴ منطقه محروم استان فقط ۵۸ مدرسه وجود داشت که اکنون تعداد آن در این مناطق به دو هزار و ۳۱۰ مدرسه افزایش یافته است و افزایش ۴۰ برابری، توجه به مناطق محروم و عدالت آموزشی را نشان می‌دهد.

به گفته وی، آمار دانش آموزان این مناطق نیز از شش هزار و ۴۰ نفر به ۲۵۸ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و ۴۲ برابر شده است. در این مناطق ۵۱۱ دانش‌آموز دختر تحصیل می‌کردند که تعداد آنها به ۱۱۲ هزار و ۳۸۰ نفر رسیده است و تحصیل دختران در ۱۴ منطقه محروم استان ۲۲۰ برابر شده است.

نخعی اظهار کرد: آمار معلمان بومی در مناطق محروم استان ۳۳ نفر بود که به ۱۰ هزار و ۱۱ نفر رسیده و ۳۰۰ برابر شده است، در شرایط فعلی ۹۸ درصد نیروها بومی منطقه هستند.

وی با اشاره به رشد و بالندگی دختران در تحصیل ادامه داد: ۵۵ درصد موفقیت در تحصیل از آن دختران و ۴۵ درصد از آن پسران است، در علوم اقتصادی، اجتماعی و … ۶۴ درصد ورودی دانشگاه‌ها به دختران اختصاص دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین سیاستی که دارد توسعه مشارکت است و پیش نیاز این توسعه اعتماد سازی و تعامل با گروه‌های مختلف به ویژه مردم و فرهنگیان و مجموعه‌های اثرگذار در خارج آموزش و پرورش است.

نخعی بیان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که همه نسبت به آن نظر، طرح، برنامه، ایده و راهکار دارند و ما هم همیشه از این مورد استقبال و از همه نظرات برای اخذ تصمیمات بهتر استفاده می‌کنیم.

نخعی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر در اکثر شاخص‌های آموزشی رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار برنامه ششم توسعه، برنامه پنجم توسعه آموزشی در این نهاد تدوین شده، بیان کرد: با تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان معضل بیکاری را در جامعه از بین برد و باید از تمام ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای مهارت‌آموزی دانش آموزان استفاده کرد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سیستان و بلوچستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *