رستوران ارکیده، شروعی تازه و هم‌سو با هویت برند در روزهای پس از قرنطینه

رستوران ارکیده، شروعی تازه و هم‌سو با هویت برند در روزهای پس از قرنطینه

برندها در دوران پس از قرنطینه

چند ماهی است در و دیوار شهر پر از تابلوها و خبرایی درباره ویروس کرونا و هشدار در مورد نحوه برخورد با این ویروس می‌باشد. برندها نیز از اسفند سال گذشته با بحرانی مواجه شدند که سکوت و ‌بی‌تفاوت‌ماندن در برابر آن جایز نبود.

عمده فعالیت برندها در روزهای قرنطینه و بحران حول محور آموزش و آگاه‌سازی درباره شیوه پیشگیری از بیماری، تشویق به ماندن در خانه، فاصله گذاری اجتماعی یا قدردانی از کادر درمان بوده است. با این حال زندگی در جریان است و با پایان روزهای قرنطینه وقت آن است که از درس‌های دوران قرنطینه استفاده کنیم، آگاهانه در کنار کرونا زندگی کنیم و به کار، تفریح و امور روزانه‌مان بپردازیم.

این تغییرات بدون‌شک موقعیت و تصمیم‌های برندها را نیز تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. به همین مناسبت در این مطلب قصد داریم به یکی از برندهایی که به شیوه‌ای نو در روزهای پس از قرنطینه حاضر شده‌ است بپردازیم.

مجموعه رستوران‌های ارکیده

مجموعه رستوران‌های ارکیده یکی از قدیمی‌ترین برندهای رستورانی در ایران است که با سابقه‌ای بیش از ۶۰ سال و تعهد به کیفیت و مهمان‌نوازی توانسته به یکی از محبوب‌ترین نام‌ها در میان مشتریانش تبدیل شود.

این رستوران با شش شعبه در تهران، کرج و مازندران و ارائه خدمات بسیار متنوع پاسخگوی سلایق طیف وسیعی از جامعه بوده است. این شعبات با طراحی متفاوت خود می‌توانند برای مناسبت‌هایی چون ازدواج، جشن تولد، جشن شب یلدا، دورهمی‌های خانوادگی و قرارهای کاری انتخاب شوند. تیم ارکیده همواره تلاش می‌کند به تمامی جزئیات توجه کرده و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای مشتریانش رقم بزند.

برخی از اقدامات جالب رستوران ارکیده در زمان قرنطینه و روزهای خانه‌نشینی امکان ارسال غذای بیرون‌بر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، اطلاع‌رسانی جامع از چگونگی رعایت اصول بهداشتی در تمامی شعبات خود و راه‌اندازی اولین تونل ضدعفونی بوده است.

حالا که پس از روزهای قرنطینه مجددا رستوران‌ها فعالیت‌ خود را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند، ارکیده نیز با روحیه‌ای تازه و تایید همیشگی بر ضدعفونی محیط و غذا مجددا خدمت‌رسانی به مشتریانش را آغاز کرده است.

یکتا ناصر و منوچهر هادی در تبلیغات محیطی رستوران ارکیده

این روزها شاهد تبلیغات محیطی جدیدی از ارکیده با یک خانواده شناخته‌شده یعنی خانم یکتا ناصر و آقای منوچهر هادی هستیم. زوجی هنرمند و محترم که همراه با فرزندشان روی بیلبوردهای ارکیده حضور پیدا کرده‌اند و تصویری از یک خانواده شاد و موفق را به نمایش می‌گذارند. حال و هوای بیلبوردها صمیمی و دل‌نشین است و حضور کودک و ژست‌ طبیعی سلبریتی‌ها فضایی سرزنده و شاداب در آن ایجاد کرده است.

در ضمن نمایش یکتا ناصر و همسرش در فضاهای رسمی و غیررسمی کاربردی‌بودن سالن‌های ارکیده برای مناسبت‌ها و قرارهای مختلف را نشان می‌دهد.

خانواده و دورهمی: قدر این خاطره را دریابیم!

در کنار تصویر خانواده آقای هادی، جمله‌ای از شعر “زندگی” سهراب سپهری را مشاهده می‌کنیم: قدر این خاطره را دریابیم! با نگاهی به عکس‌ها متوجه می‌شویم که حال و هوای عکس‌ها کاملا بازتابی از کنار هم بودن و شادی و عشقی که در میان اعضای یک خانواده وجود دارد می‌باشد. همه ما در دوران سخت کرونا بیشتر از هر زمان دیگری به ارزش کنار هم بودن و همزیستی اعضای خانواده پی بردیم و حالا زمان آن است که بیش از گذشته قدر آن را بدانیم.

معمولا افراد تمایل دارند حال خوش خود را با هم تقسیم کنند و با حضور در فضاهایی مانند مهمانی‌ها، رستوران‌ها و دورهمی‌ها برای خود و عزیزان‌شان خاطراتی فراموش‌نشدنی بسازند. به نظر می‌رسد پیام این بیلبوردها با مفهوم اصلی برند ارکیده و آن رسالت کلیدی که برای آن به وجود آمده هماهنگ است: خانواده و دورهمی، همان تصویری است که ارکیده قصد دارد با خدماتش در ذهن مشتریان خلق کند.

تبلیغات رستوران ارکیده همسو با ارزش‌های برند

استفاده از سلبریتی‌ها هم خود از نکات برجسته و قابل‌تامل در ارتباط با ارکیده است. معمولا استفاده از افراد مشهور و شناخته‌شده در تبلیغات برای برندها چالش‌برانگیز و حساس است. تطابق سلبریتی با شخصیت برند، ویژگی‌های شخصیتی خود افراد مشهور، کارنامه هنری و تبلیغاتی آن‌ها در گذشته و نگاه جامعه به این افراد از نکاتی هستند که در هنگام انتخاب باید مورد توجه قرار بگیرند.

انتخاب خانم یکتا ناصر و منوچهر هادی به همراه فرزندشان به عنوان سفیران برند ارکیده فضایی صمیمانه، شاد و قابل‌قبول در آگهی ایجاد کرده است. شخصیت محترم و بی‌حاشیه خانم یکتا ناصر و خاطرات خوب مردم با فیلم‌های شاد آقای منوچهر هادی تصویری قابل‌اعتماد و دوست‌داشتنی از این زوج در ذهن مردم ساخته است که به اعتبار برند ارکیده هم کمک می‌کند.

در واقع می‌توان گفت این انتخاب با ارزش‌های برند ارکیده مطابقت دارد و به‌خوبی می‌تواند پیام برند را به مخاطب منتقل کند.

معمولا پیام‌هایی که برندها در آگهی‌های تبلیغاتی‌شان ارائه می‌کنند، برای درک‌شدن و تثبیت در ذهن مخاطبان نیاز به دلیلی برای باورپذیری ملموس دارد. ارکیده با خدمت‌رسانی بی‌وقفه و هماهنگ با نیازهای مشتری در شعبه‌هایش همیشه متعهد به خلق خاطرات بی‌نظیر و تجربه‌ای فوق‌العاده برای مشتریانش بوده است. خانواده‌ها بیشترین گروه مخاطب ارکیده را تشکیل می‌دهند، از طرفی فضای ارکیده برای برگزاری جلسات کاری و مهمانی‌های خانوادگی و سازمانی مناسب است.

ارکیده برای پاسخ‌گویی به این طیف متنوع نیازها خدمات جذاب و خلاقانه‌ای طراحی کرده است. ایجاد فضایی برای بازی کودکان، وجود آسانسور و پله‌برقی برای جابه‌جایی افراد مسن‌تر خانواده، امکان دسترسی به رستوران در شعبه جاده چالوس با ون و موتور برای افرادی که اتوموبیل خود را در جایی دورتر از رستوران پارک می‌کنند و … همگی باعث شده است تا ارکیده المان‌های اصلی برای جمع‌شدن اعضای یک خانواده در کنار هم را با بهترین کیفیت داشته باشد. در واقع ارکیده تنها به دنبال ارائه محصول یا خدمات صرف نیست بلکه در راستای “خلق تجربه” حرکت می‌کند و این همان چیزی است که وعده برند را برای مخاطبانش باورپذیر می‌کند.

با توجه به بحران کرونا و اتفاقاتی که از ابتدای سال با آن مواجه بودیم، فعالیت‌های برندها بیشتر زیر ذره‌بین متخصصان و مخاطبان قرار گرفته است و به نظر می‌رسد ارکیده از آن دست برندهایی است که از این ارزیابی سربلند بیرون آمده است.

تاکید مستمر به رعایت اصول بهداشتی در روزهای بحران و سپس خدمت‌رسانی مطمئن در ماه رمضان و حالا همکاری با سلبریتی‌های محبوبی که به خوبی کانسپت برند را منتقل می‌کنند و ارزش‌های کلیدی مجموعه را برجسته می‌سازند از نقاط قوت این برند است.

فعال‌بودن یک برند رستورانی در دوران بحران و همراه‌بودنش با مخاطبانی که سبکی نو از زندگی را تجربه می‌کنند، نشان از هوشمندی و پویایی صاحبان برند دارد. امید که با تغییر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم بیش از پیش شاهد ظهور برندهایی باشیم که خود را با شرایط جدید زندگی تطبیق می‌دهند و برای خلق تجربه‌های منحصربه‌فرد برای مخاطبان‌شان تلاش می‌کنند.

۲۱۲۱

منبع : خبرآنلاین


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *