رزق ما دست تحریم‌کنندگان نیست/وعده خداوند؛عدم غلبه دشمن بر مؤمنان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی، جمعه شب در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و مفاهیم خانواده پاسداران سپاه اظهار کرد: تقاضای همه این رزمندگان بدون استثناء، ملاقات با رهبرشان است و این به ما شوق می‌دهد.

وی خطاب به همسران پاسداران گفت: اگر شما بانوان، رنج دوری همسرانتان را تحمل نکنید و از حرمت خانواده خود پاسداری نکنید، نخواهیم توانست گامی رو به جلو برداریم. یقیناً سنگری که شما از آن دفاع می‌کنید مؤثرتر از سنگر همسرانتان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرآن را نوری دانست که راه‌ سعادت را به ما نشان می‌دهد و تصریح کرد: ۴۰ سال تجربه ما نشان می‌دهد که با آیات آسمانی قرآن به هر چه خواستیم، رسیدیم و هر دشمنی را شکست داده‌ایم؛ آیات حکیم و متین قرآن، ما را به بهترین راه هدایت می‌کنند.

سردار سلامی ضمن اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی، بیان کرد: اگر مردم ما در بحران‌هایی چون سیل و زلزله به پیام قرآن عمل کنند، همگی به آرامی زندگی می‌کنند و هیچکس فقیر و بی‌خانمان نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه دشمن را دست کم نگیرید، گفت: ما چشم‌های خود را به روی قدرت دشمنی که در ظاهر بزرگ و قدرتمند است، نمی‌بندیم اما با جهان‌بینی الهی به دشمنان خدا نگاه می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: وقتی آرام می‌گیریم که به دشمنان بزرگی چون آمریکا و شرکایش که در کنار هم دو سوم قدرت نظامی دنیا را دارند، از زاویه آن آیه قرآن نگاه کنیم که می‌فرماید کسانی را که قدرت می‌شمارید، قادر به آفرینش یک پشه نیز نیستند.

سردار سلامی تنها راه عبور از فرازهای سرنوشت‌ساز کشور را ایثار و ترجیح دیگران بر خود دانسته و ابراز کرد: ما در میدان‌های سخت می‌دانیم که باید بدون منت، انفاق کنیم. قرآن همان گنجینه تمام نشدنی حیات طیبه است که راه‌های سعادت را به ما نشان می‌دهد. برای مثال سوره حجرات به ما اخلاق و معرفت را می‌آموزد و ما را از غیبت و تجسس در زندگی دیگران منع می‌کند.

وی پیامبر(ص) و دختر ایشان را به ترتیب تجسم تمام عیار قرآن و سیمای زنانه قرآن معرفی کرده و بیان کرد: اگر قرار باشد قرآن کریم در چهره یک زن تجسم پیدا کند، آن قطعاً حضرت فاطمه زهرا(س) است. سپاه نیز تصویری از قرآن است؛ همانطور که رهبر عزیزمان می‌گوید: «مثل سپاه مثل آیه شریفه قرآن است یعنی مسجدی که از ابتدا برمبنای تقوا ساخته شده است.»

سردار سلامی اضافه کرد: سرشت سپاه از تقوا است و در آن مردانی خدمت می‌کنند که حلال و حرام خدا را دانسته و به رسمیت می‌شناسند. همچنین می‌دانیم که در سپاه پاسداران، خانواده‌ها صبورتر و متوکل‌تر هستند و بیشتر با خداوند ارتباط دارند.

وی ضمن اینکه خطاب به پاسداران گفت خانه‎‌های شما باب جهاد است، ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) اشاره می‌کنند که اگر قومی از جهاد دست بکشد، خداوند بر او لباس ذلت می‌نشاند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، ضمن اشاره به تحریم‌ها اظهار کرد: رزق ما دست تحریم‌کنندگان نیست و آنان نمی‌توانند از نزول رحمت الهی جلوگیری کنند؛ پس باید ایمان و تقوای الهی را در دستور کار خود قرار دهیم. قرآن، مسیر حق است و باید این حقیقت را جریان داد.

سردار سلامی اضافه کرد: به جای اینکه برای گشایش رزق خود به سراغ دشمنان خدا برویم، باید سراغ خود او برویم و ذکر او را فراموش نکنیم. اسلام همان دینی است که به ما اعتلا بخشیده و به فضل الهی است که صاحب قدرت هستیم.

وی در انتها تأکید کرد: خداوند وعده داده است که رزق هر جنبنده‌ای را می‌دهد و ما بنده همین خدا هستیم. خداوند بر خود واجب کرده است که اجازه غلبه کسی بر مؤمنان را نمی‌دهد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *