رتبه دوم بوشهر در صدور کارت ملی هوشمند

رتبه دوم بوشهر در صدور کارت ملی هوشمند

رتبه دوم بوشهر در صدور کارت ملی هوشمند

به گزارش خبرآنلاین ازبوشهر، مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر از پوشش ۹۳.۸۷ درصدی کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و افزود: استان بوشهر تا پایان فروردین امسال رتبه دوم کشور را در نام نویسی و صدور کارت هوشمند ملی به دست آورده است.

اسکند پاسالار با بیان اینکه از آغاز طرح صدور کارت هوشمند ملی تاکنون ۷۲۷ هزارو ۵۹۲ درخواست ثبت شده است، بیان کرد: نزدیک به ۷۲ هزار درخواست در سال گذشته اخذ شده است.

او با اشاره به اینکه ۷۷۵ هزارو ۱۲۹ نفر در استان بوشهر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند هستند، عنوان کرد: تا کنون برای ۶۱۱ هزارو ۳۶۳ نفر در استان کارت صادر شده و حدود ۱۱۵ هزار نفر در صف صدور کارت هستند. البته هزار و ۳۶۵ فقره کارت در ادارات مانده که افراد برای دریافت کارت خود به محل‌های نام نویسی مراجعه نکرده‌اند و اگر به موقع کارت خود را دریافت نکنند، ممکن است سریال کارت آنان باطل و غیرفعال شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر اینکه ۴۷ هزارو ۵۳۷ نفر در استان برای نام نویسی و دریافت کارت هوشمند ملی هنوز هیچ اقدامی نکرده اند، ادامه داد: کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است که لازمه خدمات الکترونیکی است و با احراز هویت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات مالی و اقتصادی مانند بانک‌ها توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم را شاهد خواهیم بود.

پاسالار با بیان اینکه از خرداد پارسال همه خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های کشور تنها با ارائه کارت هوشمند ملی انجام می‌شود،گفت: افرادی که تا کنون اقدامی نکرده اند هر چه سریع‌تر درخواست کارت هوشمند نمایند تا در زمان مراجعه به دستگاه‌های دولتی با مشکل و وقفه مواجه نشوند.

او، درباره تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: با مشکلاتی در زمینه تامین بدنه کارت هوشمند مواجه هستیم که به تازگی رئیس جمهور خواستار حل مشکل کارت ملی هوشمند برای شهروندان شدند و امیدواریم هرچه زودتر مشکل تامین بدنه کارت ملی هوشمند برای تمامی شهروندان بدون کارت حل شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: متقاضیانی که برای دریافت کارت اقدام کرده، اما هنوز کارتشان صادر نشده نگران نباشند.

پاسالار عنوان کرد: در هماهنگی‌های سازمان ثبت احوال کشور با دستگاه‌های خدمات دهنده از جمله بانک‌ها، مقرر شده رسید کارت هوشمند ملی که حاوی اطلاعات هویتی فرد و همچنین شماره پیگیری ثبت نام است و استعلام‌های هویتی از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بر این اساس گرفته می‌شود، ملاک ارائه خدمات قرار گیرد و تا زمان دریافت کارت، جایگزین شود؛ بنابراین افرادی که هنوز کارت به دستشان نرسیده است با رسید مهر شده ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و پست برای انجام امور اداری خود مشکلی نخواهند داشت.

او، درباره افرادی که رسید کارت هوشمند خود را گم کرده‌اند هم گفت: متقاضیانی که رسید کارت خود را گم کرده‌اند می‌توانند به ادارات ثبت احوال یا همان دفتری که ثبت نام اولیه آن‌ها انجام شده مراجعه و رسید مجدد دریافت کنند.

۴۸


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *