راه‌اندازی ایستگاه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی در مشهد از تابستان

راه‌اندازی ایستگاه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی در مشهد از تابستان
راه‌اندازی ایستگاه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی در مشهد از تابستان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «در تلاشیم که دوچرخه‌ و اسکوترهای اشتراکی در ابتدای تابستان ۹۹ اجرایی شود»، گفت: دوچرخه و اسکوترهای اشتراکی در تابستان ۹۹ اجرایی خواهند شد.

مجتبی بهاروند در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: یکی از کانون‌های آلودگی شیوع ویروس و بیماری، حمل‌ونقل عمومی است به خصوص در مترو هوا تنها در چرخش است.

وی با بیان اینکه «من مخالف بازگشایی حمل‌ونقل عمومی بودم»، عنوان کرد: من تا قبل از کرونا از کسانی بودم که برای رفت‌وآمد از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کرد.  در حال حاضر باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت، جرأت نمی‌کنم که از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنم.

بهاروند با اشاره به اینکه «روزی که من از اتوبوس و مترو بازدید کردم، مشکل خاصی در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نبود»، بیان کرد: ما اعلام کردیم که از ورود افراد بدون ماسک در اتوبوس و خصوصا مترو جلوگیری شود. وقتی مردم هجوم بیاورند، کنترل‌ها آن‌ها سخت است.

وی با بیان اینکه «بخشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه ما و بخشی در اختیار شهروندان است»، خاطرنشان کرد: شهروندان باید خودشان بهداشت را رعایت کنند. روزی که من برای بازدید از مترو رفتم، یکی از شهروندان از زدن ماسک ممانعت می‌کرد. به ایشان گفتم برای سلامت خودتان می‌گوییم که ماسک بزنید، ایشان گفتند شما بروید بقیه مشکلات را درست کنید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «متاسفانه تعداد محدودی از شهروندان فاصله اجتماعی و زدن ماسک را رعایت نمی‌کنند»، تاکید کرد: ما به ناظران قطارشهری اعلام کردیم که تاحدالامکان اجازه ورود افراد بدون ماسک را به ایستگاه قطارشهری ندهند. اگر کسی بخواهد شلوغ کند یا سر و صدایی ایجاد کند، نمی‌توانیم جلوی او را بگیریم.

بهاروند در خصوص پیشنهاد کم‌شدن عرض خیابان به نفع خط دوچرخه، گفت: این طرح قابل ارائه و مطرح کردن است. از سال گذشته این کار در برخی از خیابان‌ها انجام شد. به‌طوری که از عرض خیابان کم و به خط ویژه دوچرخه اضافه شده است.

وی افزود: کسانی که با این خیابان‌ها سروکار داشتند، معترض بودند اما در حال حاضر به ما می‌گویند کار بسیار خوبی کردید و افراد دوچرخه سوار در این خیابان‌ها خیلی زیاد شده است.

استقبال از مسیرهای دوچرخه ۱۰ برابر شده است

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: خیابان سناباد یکی از نمونه‌های آن است. دور باغ ملک‌آباد در مسیر دوچرخه، ترافیک دوچرخه سوار داریم. استقبال از مسیرهای دوچرخه در حال حاضر  نسبت به سال گذشته به جرأت می توان گفت ۱۰ برابر شده است.

بهاروند با بیان اینکه «ترافیک شهر را تنها با محدود کردن حمل‌ونقل شخصی می‌توان درست کرد»، عنوان کرد: این کاری است که در همه کشورها انجام شده اما  ما مشکلات زیادی برای رسیدن به مطلوب و آرمان خود داریم.

با دوچرخه به محل کار می‌آیم

وی ادامه داد: ما هرکاری که سبب شود، مردم با حمل‌ونقل پاک رفت‌وآمد کنند انجام می‌دهیم. این کار برای سلامت شهروندان خوب است. من  معمولا مسیر خانه تا محل کارم را با دوچرخه می‌آیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «کارهای واردات دوچرخه‌های اشتراکی در حال انجام است»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکراتی با شرکت آساک دوچرخ برای خرید دوچرخه در حال انجام است. باوجود مشکلات گمرکی و اداری این کارها، همکاران ما در معاونت حمل و نقل در تلاش هستند که هرچه سریع‌تر دوچرخه‌های اشتراکی اجرایی شود.

بهاروند تاکید کرد: ان شاء الله دوچرخه‌های اشتراکی در تابستان ۹۹ اجرایی شود. تلاش ما این است که ابتدای تابستان ۹۹ دوچرخه و اسکوتر اشتراکی اجرایی شود.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *