راهنمای عملی حضور در ورزشگاه آزادی برای بانوان

روزنامه همشهری: در بازی ایران و کامبوج قرار است برای نخستین‌بار شاهد حضور غیرگزینشی زنان در ورزشگاه آزادی باشیم. به این ترتیب جمعیتی حدود ۴ هزار نفر از زنان هوادار فوتبال این بازی را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

چون طبیعتا خیلی از آن‌ها برای بار اول است که راهی ورزشگاه آزادی می‌شوند، خوب است برخی نکات را درنظر بگیرند؛ نکته‌هایی که شاید کمتر شنیده باشند.

کارت ملی فراموش نشود

از زمان الکترونیک شدن فروش بلیت مسابقات، همه تماشاگران موظف هستند اصل کارت ملی و پرینت بلیت را در دست داشته باشند؛ بنابراین اگر بلیت این بازی را خریده‌اید، هیچ‌کدام از این دو مورد را فراموش نکنید.

همچنین نیازی به یادآوری نیست که بدون خرید بلیت اینترنتی نباید به استادیوم مراجعه کنید، چون با سختگیری‌های اخیر محال است بلیت کاغذی در محل ورزشگاه به فروش برسد.

شماره بلیت شوخی است

شماره بلیت و حتی جایگاهی را که رزرو کرده‌اید فراموش کنید. این قطعه بلیت فقط به شما اجازه می‌دهد از در استادیوم و البته ورودی مورد‌نظر وارد شوید، اما اینکه کجا بنشینید فقط به زرنگی خودتان مربوط می‌شود. اگر زودتر بروید، قاعدتا جای بهتری نصیب‌تان خواهد شد.

متروی استادیوم، نزدیک استادیوم نیست

برای رسیدن به استادیوم یکی از راه‌ها استفاده از مترو است. اتفاقا ایستگاه استادیوم آزادی هم در خط کرج چند سالی است که به بهره‌برداری رسیده، اما نکته اینجاست که برخلاف باور عامه، این ایستگاه به استادیوم نچسبیده است. به شکل پیاده حداقل ۲۰ دقیقه فاصله بین ایستگاه مترو و ورودی ورزشگاه وجود دارد؛ هرچند اتوبوس و سواری پولی هم به این منظور مقابل ایستگاه مترو قرار دارد.

بطری آب‌معدنی، شیشه عطر و… ممنوع

احتمالا خیلی از بانوانی که برای این بازی راهی ورزشگاه هستند، نفری یک بطری آب معدنی دست‌شان می‌گیرند که روی سکو تشنه نمانند، آنها، اما باید بدانند حمل بطری به ورزشگاه ممنوع است؛ چرا که قابلیت پرتاب‌شوندگی دارد و از سال‌ها پیش جلوی آن را می‌گیرند. حالا شما هی بگو کسی قرار نیست به سمت بازیکنان کامبوج بطری پرت کند، اما این قانون عوض نمی‌شود.

در طبقه اول استادیوم که بانوان اسکان داده خواهند شد، چند آبخوری با شیر‌های معدود وجود دارد، اما اگر خیلی وسواسی هستید باید فکر دیگری بکنید. روی سکو‌ها گاهی آب آشامیدنی با ظرف ساندیسی به فروش می‌رسد، اما معلوم نیست این بار هم این اتفاق رخ بدهد.

با این اوصاف طبیعی است که حمل شیشه‌های عطر و ادکلن هم ممنوع است و حتی اگر آن‌ها را در کیف‌تان هم داشته باشید از شما خواهند گرفت. بهتر است این اقلام را نیاورید، اما اگر آوردید یک باجه امانات در مقابل در‌های استادیوم قرار دارد؛ می‌توانید وسایل‌تان را تحویل بدهید و آخر بازی تحویل بگیرید.

اتوبوس‌هایی برای برگشت

بعد از پایان مسابقه، در یک طرف از ورزشگاه اتوبوس‌هایی به مقصد میدان آزادی درنظر گرفته می‌شود. این اتوبوس‌ها که سالیان متمادی رایگان بود، اخیرا کرایه می‌گیرند که نفری هزارتومان است. اگر وسیله شخصی ندارید و نمی‌خواهید اسنپ هم بگیرید، بعد از بازی فورا محل استقرار این اتوبوس‌ها را از مسئولان بپرسید و حرکت کنید، چون آن‌ها خیلی معطل نمی‌مانند.

فرمانده یگان ویژه: مخالف ورود زنان به استادیوم هستیم

حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، مخالفتش با حضور زنان در ورزشگاه را آشکار کرد. او دیروز به فارس گفت: «فوتبال و محیط‌های ورزشی ویژگی هیجانی خود را دارند و نمی‌توان بروز احساسات و تشویق‌های تیمی را کنترل کرد؛ به‌دلیل این موارد است که پلیس در جلسات، اظهارنظری مخالف مبنی بر حضور خانم‌ها در ورزشگاه دارد؛ چراکه امنیت زنان برایش مهم است و، چون می‌داند که فضا آماده حضور این افراد نبوده و ممکن است آسیب‌هایی را به شخصیت آن‌ها وارد کند، این مخالفت را ابراز می‌دارد.»

کرمی مدعی شده که شرایط فضای استادیوم‌ها را نمی‌توان مطابق با شأن و شئون زنان تنظیم کرد.

با وجود این مخالفت، او تأکید کرده که کار‌های لازم برای تامین امنیت زنان در بازی ایران با کامبوج انجام شده است: «با توجه به مصوبه انجام‌شده، پلیس همکاری لازم را خواهد داشت و با توجه به اینکه فرماندهی داخل استادیوم مبنی بر تامین امنیت تماشاچیان و بازیکنان، برعهده یگان‌های ویژه ناجا‌ست، ما برای کنترل زنان پیش‌بینی‌های لازم را کرده و از مأموران زن که آموزش‌های لازم را دیده‌اند، بهره لازم را خواهیم برد.»

به گفته فرمانده یگان ویژه، یک گروهان پلیس زن که تقریبا حدود ۱۵۰ نفر هستند، برای کنترل، بازرسی و ایجاد نظم و امنیت در استادیوم مستقر خواهند شد.


منتشر شده

در

سبک زندگی, مد و زیبایی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *