دعوت شهرداری تهران از مردم برای نصب برنامک «ماسک»

دعوت شهرداری تهران از مردم برای نصب برنامک «ماسک»

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرداری تهران از ابتدای شیوع کرونا در همه سطوح و با فعال‌سازی ظرفیت‌های شهرداری تهران برای کاهش مبتلایان و قربانیان کرونا در تهران پیشگام بوده است. تبلیغات وسیع در سطح شهر، پویش قاب‌هایی از تهران، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی، کنسرت‌های شبانه و آنلاین رایگان، راه‌اندازی سامانهٔ کار داوطلبانه، شناسایی سالمندان شهر و خدمات‌رسانی به آن‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرداری و معاونت اجتماعی و ارتباطات و سرای محلات، نامه‌نگاری و گفتگوهای شهردار با شهرداران شهرهای بزرگ از جملهٔ این اقدامات است.
در این بین یکی از ابعاد مهم اقدامات شهرداری در این خصوص، ارائه انواع خدمات غیرحضوری و توسعه خدمات آنلاین بر بسترهایی مانند سامانه «تهران من» بوده است.

در همین رابطه و با هدف حفظ سلامت شهروندان و پایش مکان‌های پر ریسک، شهرداری تهران همکاری با پویش مردمی و اپلیکیشن ماسک را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

شهرداری تهران از شهروندان و همچنین کارکنان این سازمان عمومی خواسته است که با نصب این اپلیکیشن ضمن کمک به مشخص شدن نقشه و زنجیرهٔ ابتلاء در تهران، از خود و نزدیکانشان به نحو موثرتری در برابر کرونا محافظت کنند.

در حال حاضر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با همکاری جمعی از متخصصین حوزه تحلیل داده در کشور و به کمک ابزارها و زیرساخت‌های تحلیلی به ویژه زیرساخت‌های اطلاعات مکانی که در اختیار داشته نقش مؤثری در ارائه اطلاعات و تحلیل‌ها در همکاری با نهادهای متولی مدیریت کرونا ایفا کرده است که همکاری با اپلیکیشن ماسک ظرفیت و دقت تحلیل‌های ارائه شده جهت تصمیم‌گیری مدیران ذیربط را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

همچنین شهرداری تهران با نصب بارکد در اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل همگانی تهران به افزایش دقت بانک داده‌های ماسک کمک خواهد کرد و متقابلاً از اطلاعات اپلیکشن ماسک مانند نقشه‌های شیوع در محلات و نیز تحلیل‌های مربوط به مکان‌هایی با ریسک بالاتر در مورد ابتلاء به کرونا جهت ارائه بهتر و هدفمند خدمات خود از جمله ضدعفونی معابر بهره خواهد برد.

گفتنی است اپلیکیشن‌های مشابه ماسک در کشورهایی که در کنترل کرونا موفق بوده‌اند از ابزارهای کمک کنندهٔ اصلی بوده و خوشبختانه جمعی از متخصصان دانشگاه صنعتی شریف هم به شکل داوطلبانه نمونه ایرانی آن را ساخته‌اند که با حمایت وزارت بهداشت و جمعی از نهادهای مدنی ایران عرضه شده است. هر چه کاربران این اپلیکیشن بیشتر شود، به نحو موثرتری می‌تواند در کنترل کرونا در ایران به کار بیاید. عملیاتی کردن راهبرد تست و رصد برای پیشگیری از افزایش قربانیان کرونا که پیشنهاد سیاستی سازمان بهداشت جهانی است هم مستلزم استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی است.

در ماسک می‌توانید نقشه ابتلاء به کرونا در کشور، شهر و محل زندگی‌تان را ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید، و همچنین با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن احتمال ابتلایتان به کرونا را بسنجید و اگر بدون این‌که بدانید با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌اید، از در خطر بودن خود آگاه شوید.

این اپلیکیشن که در آدرس mask.ir قابل نصب است، به مهار هوشمند کرونا در ایران کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *