دستگیری ۷ عامل حفاری غیر مجاز در روستای تاریخی «جانقور باسمنج»

دستگیری ۷ عامل حفاری غیر مجاز در روستای تاریخی «جانقور باسمنج»
دستگیری ۷ عامل حفاری غیر مجاز در روستای تاریخی «جانقور باسمنج»

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کاظم داداشی امروز ظهر در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حفاظت از میراث فرهنگی باید به عنوان یک فرهنگ در بین افراد جامعه نهادینه شود، ادامه داد: در راستای حفاظت از مواریث تاریخی و جلوگیری از تعرض به میراث گذشتگان، فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل طی عملیاتی، موفق به دستگیری ۷ نفر از عاملین حفاری غیر مجاز در روستای جانقور باسمنج شد.

او ادامه داد: پیرو گزارش‌های دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز با هدف یافتن اشیا تاریخی فرهنگی در روستای جانقور باسمنج، ۶ نفر از حفاران غیرمجاز و یک نفر صاحب ملک در حین حفاری به همراه ابزار آلات حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

داداشی در ادامه از تشدید برخورد با حفاران آثار تاریخی و باستانی استان خبر داد و گفت: هر گونه حفاری در سطح استان به منظور تحصیل اشیای عتیقه و باستانی جرم محسوب شده و با حفاران و متعرضان میراث فرهنگی و آثار تاریخی در استان به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی خواهد شد.

داداشی در خاتمه، خاطرنشان کرد: هم استانی‌های می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از این قبیل به صورت شبانه روزی با شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تماس حاصل کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *