دستگیری فرد راه انداز چالش های آنلاین برای رسیدن به خواسته های شوم

به گزارش ایسنا سرهنگ رامین پاشایی گفت: فردی که با بهره گیری از فضای مجازی و ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با راه اندازی یک چالش تحت عنوان ” بازی جرأت یا حقیقت” باعث فریب کودکان و نوجوانان شده بود، تحت رصد لحظه ای کارشناسان سایبری قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، متهم در مخفیگاهش مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مراجع قضائی، پس از حمله با سلاح سرد به مأموران و فرار ، سرانجام دستگیر شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح کرد: با شروع فصل فراغت از تحصیل دانش آموزان و نظر به رعایت توصیه های آموزشی مسئولان بهداشتی کشور مبنی بر عدم ترددهای غیر ضروری، میزان استفاده از فضای مجازی به خصوص وبگردی افزایش چشمگیری یافته که این فضا بستری را برای اغفال و سوء استفاده از کودکان و نوجوانان فراهم آورده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پاشایی با بیان اینکه افراد سودجو در پوشش های مختلف و با استفاده از ترفندهای گوناگون قصد عملی سازی اهداف شوم و کلاهبردارانه خود را دارند، به والدین توصیه کرد: با اعمال نظارت دائمی بر عملکرد سایبری فرزندان خود و راهنمایی و هدایت آنان اصول استفاده صحیح و عدم اعتماد به افراد غریبه و نا آشنا را به فرزندان خود بیاموزند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده بدون کنترل و عدم نظارت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند مخاطرات زیادی برای فرزندان به وجودآورد. از هموطنان خواست: در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری می توانند با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار حوادث

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *