در زمینه اشتغال دولت همواره فرصت ساز ،زمینه ساز و تسهیل گر است

 

در زمینه اشتغال دولت همواره فرصت ساز ،زمینه ساز و تسهیل گر است

به گزارش خبرآنلاین از لرستان ؛  خادمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه لیست پروژه های مرتبط با جهش تولید را دستگاه های مختلف به استانداری ارائه کرده و ظرف چند روز آینده بررسی و برای تصویب نهایی به تهران ارسال خواهد شد .

استاندار لرستان در خصوص اشتغالزایی در استان گفت : در رابطه با اشتغال، برنامه ای طراحی شده است که بر اساس آن از محل منابع مختلف دولتی و بخش خصوصی و سرمایه گذاری بانکی در بخش‌های کشاورزی، اقتصاد و صنعت، مشاغلی ایجاد خواهد شد که پیش نویس آن آماده شده و امروز کلیات آن در این جلسه مطرح شده و پس از تصویب نهایی در سطح استان اجرایی خواهد شد .

خادمی در خصوص اولویت‌های حوزه اقتصادی در سال جهش تولید گفت : در سال جاری سه اولویت در حوزه اقتصادی داریم .
۱- کارخانجات و واحدهای تولیدی که در حال حاضر کمتر از ظرفیت واقعی تولید دارند، تلاش می‌کنیم این ظرفیت را به ظرفیت اسمی و بالاتر از آن برسانیم .

۲- فعال کردن واحدهای راکدی که به دلایلی مثل سوءمدیریت و یا مشکلات مالی غیر فعالند .

۳- تکمیل طرح های نیمه تمامی که ۷۰ الی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و به دلایلی غیر فعال مانده اند .

خادمی در خصوص پروژه های عمرانی گفت: در سال جاری آن دسته از پروژه هایی که معطوف به تولید بوده و یا به تولید کمک می کنند در اولویت قرار خواهند گرفت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در لرستان کارهای زیادی در جهت توسعه انجام شده است گفت :در بحث توسعه استان و مقایسه و رقابت با سایر استانها ،یک هدف پویا و دینامیک داریم بدین معنی که دیگر استانها  دائماً در حال پیشروی هستند و نقطه هدف دائما جابجا می شود و لازم است با تلاش چند برابری مدیران این کار را انجام داد چرا که معتقدیم همیشه می‌توان یک کار را بهتر و حتی به چند روش ممکن انجام داد .

دکتر خادمی وظیفه‌ دولت را ایجاد فرصت، زمینه سازی و تسهیل گری عنوان کرد و گفت:  دولت هم با استفاده از منابع ملی ، و هم استفاده از منابع بخش خصوصی و پیدا کردن و جذب سرمایه گذار و ایجاد حس امیدواری نسبت به ساخت و ساز کارخانجات و ایجاد زمینه اشتغال مبادرت می ورزد که در این زمینه همکاری مردم با سرمایه گذار و انجام کار فرهنگی شرط اصلی است.

۴۶


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *