درخواست رئیس کمیته پزشکی FIFA برای از سرگرفتن مسابقات

درخواست رئیس کمیته پزشکی FIFA برای از سرگرفتن مسابقات
درخواست رئیس کمیته پزشکی FIFA برای از سرگرفتن مسابقات

در حالی که لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا به دنبال راهی برای از سر گرفته مسابقات فصل جاری خود هستند تا بخشی از ضررهای وارد آمده به آن را جبران کنند، میشل دهوگ رئیس کمیته پزشکی فیفا به اهالی دنیای فوتبال توصیه کرد تا چند ماه دیگر صبر کنند.

به دنبال شیوع کرونا در اقصی نقاط جهان، نزدیک به دو ماه است که تمام رویدادهای ورزشی از جمله مسابقات فوتبال به حالت تعلیق درآمده‌اند و در این مدت برخی از کشورها مانند بلژیک، هلند و فرانسه ترجیح داده‌اند که دیگر مسابقات‌شان را از سر نگیرند و فصل را نیمه تمام رها کنند. در همین حال اما برخی دیگر از لیگ‌ها امیدوارند که به زودی مسابقات را از سر بگیرند.

به عنوان مثال گفته می‌شود که بوندس‌لیگای آلمان که تیم‌هایش تمرینات‌شان را هم آغاز کرده‌اند، از یک هفته دیگر فصل را ادامه می‌دهد. در لیگ برتر هم مسئولان فوتبال جزیره با اجرای طرحی به عنوان «پروژه ری‌استارت» قصد دارند در ماه ژوئن ۱۰ هفته باقی مانده به پایان فصل را پشت درهای بسته برگزار کنند. تمامی کشورهای اروپایی تا ۲۵ می (کمتر از یک ماه دیگر) مهلت دارند که به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کنند آیا لیگ‌های‌شان را از سر خواهند گرفت یا نه.

در همین حال دهوگ رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال در گفت‌وگویی اینترنتی با برایان سوانسون، مجری شبکه اسکای‌اسپورتس نیوز گفت: دنیا هنوز برای از سرگیری مسابقات فوتبال آماده نیست. امیدوارم این وضعیت خیلی زود عوض شود و از صمیم قلب هم امیدوارم. امروز اما ما نیازمند به خرج دادن صبر و حوصله بیشتری هستیم. شرایط فعلی دراماتیک‌ترین وضعیتی است که ما از زمان جنگ جهانی دوم تجربه می‌کنیم، پس نباید آن را دستکم بگیریم و باید واقع‌بین باشیم. مسابقات فوتبال تنها زمانی باید مجوز از سرگیری داشته باشند که تماس فیزیکی آدم‌ها هم مجاز باشد. فوتبال ورزشی درگیرانه و دارای تماس فیزیکی است و در شرایط فعلی یکی از مهمترین توصیه‌هایی که ما برای جلوگیری از ابتلا به کرونا انجام می‌دهیم این است که از تماس با دیگران خودداری کنیم.

رئیس کمیته پزشکی فیفا ادامه داد: هنوز به فاصله گذاری اجتماعی نیاز داریم. تست کرونا گرفتن از بازیکنان مهم است اما این کار باید مدام تکرار شود چون اگر یک بازیکن هم به کرونا مبتلا شود، شما باید کل گروه هم‌تیمی‌های او را قرنطینه کنید. آیا این راه حل مناسبی برای داشتن یک رقابت عادی است؟ الان مسئله پول نیست که اهمیت دارد، مسئله مرگ و زندگی آدم‌هاست. شما نمی‌توانید لیگ برتر را از سر بگیرید وقتی که بازیکنان هنوز ملزم هستند دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. نمی‌شود از لیورپول بخواهید بازی کند زمانی که همه بازیکنان دو تیم باید با دو متر فاصله با هم بازی کنند.

وی عنوان کرد: آیا تا به حال فوتبال بازی کردن با ماسک را امتحان کرده‌اید؟ حتی ماسک زدن هم باعث نمی‌شود که ما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم. نمی‌دانیم که اوج شیوع کرونا در کشورهای مختلف چه زمانی است. در هر کشور این زمان متفاوت است. تنها راه موجود آمدن روزی است که یک برنامه واکسیناسیون مناسب وجود داشت باشد. فوتبال باید صبور باشد. باید به توصیه‌های مقامات کشوری گوش کرد و به قوانینی که برای حفظ سلامت مردم تعیین می‌شود احترام گذاشت. اینکه توپ‌ها استریل می‌شوند، دلیل نمی‌شود که ما بتوانیم بازی‌ها را از سر بگیریم.

اسکای البته در این مطلب نوشته که با این شرایط باید تا ماه سپتامبر (شهریور) برای برگزاری مسابقات صبر کرد.

۲۵۶ ۲۵۱


منتشر شده

در

فوتبال

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *