دانش فنی تکثیر تجاری عناب واگذار می‌شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه توسعه دانش فنی تکثیر گیاه دارویی عناب به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور فراهم شد.

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، در فراخوانی به واگذاری دانش فنی تکثیر تجاری «عناب» اشاره کرد و بیان داشت که شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه کشت بافت گیاهی می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه کتبی برای دریافت دانش فنی این گونه گیاهی به آدرس کرج، بلوار نبوت، نبش سهروردی، موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مراجعه کنند.

بر اساس این فراخوان بازه زمانی تعیین شده برای واگذاری دانش فنی از امروز  دوشنبه ۲۸ بهمن ماه تا روز چهارشنبه  ۳۰  بهمن ماه سال جاری تعیین شده است.

عنّاب با نام علمی Ziziphus zizyphus درختچه‌ای است متوسط که ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می‌رسد، عناب بومی مناطق گرمسیر و خشک بوده و برگ‌های کوچک سبزرنگ، بدون کرک و تخم‌مرغی شکل آن در زمستان می‌ریزد. میوهٔ عناب که دارای خواص دارویی بسیار زیادی است، در ابتدا سبز و گرد بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز و زیتونی شکل درآمده و چروک می‌خورد.

عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» نیز می‌نامند،خراسان جنوبی قطب تولید عناب کشور ایران است.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *