دانشگاه بقیه الله ۵۵۰ سبد کالا میان نیازمندان توزیع کرد

دانشگاه بقیه الله ۵۵۰ سبد کالا میان نیازمندان توزیع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین معصوم بیگی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به فعالیت گسترده قرارگاه جهادی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در بحران کرونا،  گفت: با شیوع اپیدمی کرونا، قرارگاه جهادی بقیه الله الاعظم (عج) با فراخوان جهادگران خود، تمام تلاش خود را برای مبارزه با این ویروس منحوس به کار گرفت.

وی به راه اندازی مرکز مراقبتی درمانی شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اشاره کرد و افزود: این نقاهتگاه هزار تخت خوابی با کار شبانه روزی و جهادی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و ۱۰۰ جهادگر قرارگاه جهادی بقیه الله (عج) در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری رسید.

عضو هیئت امناء گروه جهادی فرهنگی حضرت بقیه الله (عج) اظهار داشت: قرارگاه بقیه الله (عج) ۸ گروه جهادی دارد که متناسب با حوادث و موضوع خدمات، آنها را سازماندهی و در نقاط مختلف از ظرفیت آنها استفاده می‌شود. در بین خادمین ما، نیروهای متخصص از جمله دکتر و پرستار وجود دارد که چندین مرتبه در روزهای نخست شیوع کرونا برای کمک به کادر درمان بیمارستان وارد عمل شدند.

وی در ادامه به دیگر فعالیت‌های قرارگاه جهادی بقیه الله (عج) در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: روزانه ۲۰۰ پرس غذای گرم با تلاش دوستان در این گروه جهادی، برای نیروهای درگیر مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان بقیه الله (عج) طبخ، بسته بندی و توزیع می‌شود؛ از سویی پس از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت در رزمایش همدلی و کمک مومنانه، ۵۵۰ عدد سبد کالا به منظور حمایت از مستمندان و نیازمندانی که به دنبال شیوع بیماری کرونا شغل و درآمد خود را از دست داده و قادر به تامین مایحتاج غذایی خود و خانواده‌هایشان نبودند تهیه و توزیع شد.

معصوم بیگی همچنین از جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تامین جهیزیه نوعروس‌ها و خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: ما در حال حاضر مشغول جمع آوری کمک‌های مردمی برای تهیه ۵۰ سری جهیزیه هستیم و پیش از این نیز ۱۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسانی که از لحاظ معیشتی وضعیت مناسبی نداشتند آماده و تقدیم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گسترش روحیه‌ی جهادی را از ضرورت‌های امروز جامعه دانست و تاکید کرد: داشتن روحیه جهادی و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی الگویی است که می‌تواند در جامعه تسری یابد و این مهم در مجموعه دانشگاه و قرارگاه اتفاق افتاده است؛ جهادگران همانند روزهای سخت سیل فروردین ماه تا ریشه کن شدن بیماری کرونا از پای نمی‌نشینند و همکاری موثر در تمام عرصه‌های مورد نیاز با نیروهای متخصص را وظیفه شرعی خود می‌دانند.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *