خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی کرونا به ورزش استان تهران

خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی کرونا به ورزش استان تهران
خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی کرونا به ورزش استان تهران
رضا گل‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت درباره واگذاری اماکن ورزشی، ورزشگاه مرغوب کار به باشگاه استقلال و شهید درفشی‌فر به پرسپولیس واگذار شد و هم اکنون مراحل اداری آن در حال انجام است.
او گفت: کمپ مرحوم حجازی نیز که قبلا در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود چون زمینش متعلق به اداره کل ورزش جوانان استان تهران بود با هماهنگی وزیر ورزش و جوانان و با توجه به اقداماتی که باشگاه استقلال در این زمینه انجام داده بود این کمپ به استقلال تحویل داده شد که هم اکنون سند این ملک پس از انجام روال اداری و مالی در اختیار باشگاه استقلال قرار خواهد گرفت.
وی درباره وضعیت ورزش استان تهران خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز که کلیه اماکن ورزشی تعطیل شده است ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ورزش استان تهران خسارت وارد شده است. هم‌چنین تعطیلی اماکن ورزشی به بیش از ۴۸۰۰ باشگاه خصوصی و دولتی خسارت زده که سعی داریم با اختصاص یک سری وام‌های کم بهره به این باشگاه‌ها بر اساس آمار و گزارش‌هایی که از میزان خسارت آن‌ها دریافت می‌کنیم بخشی از این زیان‌ها را با وام‌های کم بهره جبران کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: اگر مردم درباره این بیماری همکاری لازم را نداشته باشند و پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا رعایت نشود، جزو مکان‌هایی هستیم که متاسفانه زیان انباشته اماکن ورزشی بیش‌تر خواهد شد. من متاسفانه احساس می‌کنم تهران از حالت عادی شلوغ‌تر شده و این یعنی تداوم تعطیلی اماکن ورزشی.
گل محمدی افزود: تعطیلی اماکن ورزشی تا به امروز آسیب‌های زیادی را به ورزش استان تهران وارد کرده و تداوم این تعطیلی‌ها می‌تواند میزان آسیب را افزایش دهد. به هر صورت این بستگی به همکاری مردم دارد که چقدر این موضوع را جدی بگیرند.
او تصریح کرد: برای امسال به منظور نگهداری اماکن ورزشی و واگذاری این اماکن به بخش خصوصی ۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته بودیم که متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا تا به امروز هیچ درآمدی حاصل نشده است. ضمن این که ۴۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی کرده بودیم که مصوب شود که با شرایط فعلی معلوم نیست چه مقدار از این مبلغ در اختیار استان تهران قرار بگیرد و این بستگی به وضعیت دولت دارد. من امیدوارم که زودتر این بحران به اتمام برسد تا ورزش تهران بیش از این دچار خسارت نشود.
انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *