خبر جدید

خبرهای جدید با خبرگزاری جدید در ایران امیر

درباره خبر چه میدانیم؟

 خبر یا تازه‌ها به مطالبی گفته می‌شود که برای آگاهی مردم می‌گویند یا می‌نویسند که می‌تواند به شکل اینترنتی منتشر شود،خبر جدید و نو و دارای بار مثبت بهترین نوع خبر در جهان میباشد، و حتی میتوان از دل خبرهای بد خبرهای خوب مخابره کرد به عنوان مثال پس از بروز سیل و یا زلزله خبرهای ناگواری مخابره میشود اما بعد از مدتی با انتشار یک یا چند خبر خوب همانند امداد رسانی سریع انجام شد، یک کودک نجات پیدا کرد، چند نفر زنده از زیر آوار با کمک امدادگران نجات یافتند، این نوع خبر ها بسیار امید بخش بوده و برای مخاطبان بسیار حائز اهمیت است.

در جدیدترین خبر همیشه سعی میشود از تیترهای بسیار جالب استفاده شود که مخاطبان را مجذوب خبر شوند.

(مانند خبرگزاری ایران امیر) یا به شکل کاغذی که به آن روزنامه (یا هفته‌نامه و ماه‌نامه وابسته به بسامد انتشار) گویند (مثل گوگل نیوز و یا مثلاً واشنگتن پست یا گاردین یا همشهری) یا به شکل تلویزیونی که به آن شبکه خبری گویند (مانند بی‌بی‌سی یا شبکه خبر).

اما چه خبرهایی به عنوان خبر گفته میشود؟ برای خبر تعاریف متفاوتی آورده شده‌است. اما معروف‌ترین جمله که به قدمت حرفه ژورنالیسم یا گرداورنده خبر در تعریف وجود دارد و قدمت قدیمی دارد این است که سگی انسان را گاز گرفت خبر نیست، اما انسانی سگ را گاز گرفت خبر است.

یا این گفته، همانند بسیاری از گفته‌ها و ضرب‌المثل‌ها، به رغم کوتاه بودن اما در بین خبرنگاران جهان مشهوریت دارد. خبر رویدادی جدید است که جذابیت لازم را برای مخاطبان مورد نظر داشته باشد؛ بنابراین رویدادی که در یک شهر خبر محسوب می‌شود، در شهر دیگری ممکن است خبر نباشد به عنوان مثال رییس جمهور آنگولا استعفا کرد این هیچ نوع جذابیتی برای کشور فرضا ایران ندارد!

اغلب متخصصان در این حوزه تعریفی برای آن ذکر کرده‌اند. برای نمونه اِولین وُوگ دربارهٔ تعریف خبر می‌گوید که خبر چیزی است که فردی بی‌تفاوت به دنیا بخواهد آن را بخواند و تنها زمانی خبر می‌شود که او آن را بخواند. بعد از آن ارزشی ندارد. یا آرتور مک ایون، سر دبیر سان فرانسیسکواگزمیز دربارهٔ خبر چنین تعریفی را می‌آورد: هر آنچه خواننده را بهُ نچُ نچ وا دارد خبر است.

برای خبر تعاریف بسیار دیگر آورده شده از جمله اینکه، خبر ماده اولیه روزنامه است. خبر باید فوری و پس از حادثه به جریان افتد، برای عموم جالب باشد، حاوی اطلاعات تازه باشد، خنثی نباشد و ادراکات فرهنگی جامعه خاص خود را منعکس کند.

خبرگزاری ایران امیر با بستر سازی بسیار پیشرفته و استفاده از متد برنامه نویسی چند لایه و با استفاده از متخصصان در این حوزه به جمع آوری بهترین خبرهای روز دنیا پرداخته است، که همه در یکجا و یک سایت خبری قابل مشاهده است. خبرگزاری ایران امیر سعی کرده است از پربازدید ترین خبرهای روز استفاده کند که مورد توجه علاقه مندان قرار بگیرد.

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *