حوزه تمدنی خلیج فارس گستره وسیعی دارد

حوزه تمدنی خلیج فارس گستره وسیعی دارد
حوزه تمدنی خلیج فارس گستره وسیعی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا کمالی زرکانی پیش از ظهر چهارشنبه ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس به همه مردم ایران به ویژه هرمزگانی‌ها افزود: خلیج فارس در قلب هرمزگانی‌ها جا دارد.

وی افزود: خلیج فارس و تمدن متأثر از آن طی سالیان اخیر که مطالعات و پژوهش‌های بیشتری در خصوص آن انجام شد، شناخته تر گردید و این مشترکات باعث افزایش آگاهی مردم جهان از تأثیرات خلیج فارس بر جوامع مختلف شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خیج فارس اشاره کرد و بیان داشت: هرمزگان به عنوان مدافع اصلی هویت خلیج فارس در جهت مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اقدام به راه اندازی جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس کرد که ۹ دوره آن با تولید محتواهای مناسب و با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

کمالی زرکانی اضافه کرد: امسال نیز جشنواره‌ها، جشن‌های مردمی و رویدادهای مختلفی به مناسبت روز ملی خلیج فارس در نظر گرفته شد که با توجه به پروتکل ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ وزارتخانه مبنی بر تعطیلی کلیه مراکز فرهنگی – هنری و لغو تمامی جشنواره‌ها برای حفظ سلامت مردم، هرمزگان نیز مستثنی از این امر نبود و در زمان مناسب برنامه‌های مرتبط با روز ملی خلیج فارس برگزارخواهد شد.

وی از حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان و مقام‌ها و به ویژه نویسندگان، پژوهشگران، هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان در جهت حمایت و مشارکت در برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس قدردانی کرد.

دهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده که این روز مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *