حمایت همگانی از مدافعان سلامت/ تشریح عناوین هفته سلامت

حمایت همگانی از مدافعان سلامت/ تشریح عناوین هفته سلامت
حمایت همگانی از مدافعان سلامت/ تشریح عناوین هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در ویدئو کنفرانس خبری با رسانه‌ها، گفت: گرچه سازمان جهانی بهداشت، امسال را سال حمایت از پرستاران و ماماها نام نهاده است، اما ما به دلیل همکاری تنگاتنگ همه همکاران در حوزه سلامت که توانستند با وفاق ملی گام‌های بلندی در مدیریت کرونا بردارند، برای هفته سلامت امسال، شعار «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» را برگزیدیم.

وی افزود: اولین روز هفته سلامت را به دلیل تلاش ارزنده بهورزان در پیشگیری بیماری و کاهش فشار به بیمارستان‌ها و بخش‌های درمانی در بسیج ملی مبارزه با کرونا به عنوان روز «بهورزان، مراقبین سلامت و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا» نام نهادیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: روز دوم هفته سلامت یعنی سه شنبه ۲ اردیبهشت را به عنوان «روز پزشکیاران، پرستاران، ماماها، متخصصین علوم آزمایشگاهی و کل خانواده سلامت در بخش تشخیص و درمان در مقابله با کرونا» برگزیدیم.

نمکی افزود: روز سوم یعنی چهارشنبه ۳ اردیبهشت را به دلیل نقش ارزنده‌ی تحقیقات ملی در رسیدن به راهکارهای درمانی‏، تشخیصی و موارد دیگری که شرکت‌های دانش بنیان در امر تولید دنبال می‌کنند به عنوان روز «آموزش پژوهش فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا» نام نهادیم.

وی با بیان اینکه روز چهارم به عنوان روز «هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا» نامگذاری شده است گفت: دلیل این نامگذاری همکاری بسیار صمیمانه دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی مثل بسیج، سپاه، نیروهای نظامی و غیرنظامی و همچنین شرکت‌های خصوصی با مجموعه نظام سلامت است.

وزیر بهداشت روز پنجم هفته سلامت را روز «روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا» خواند و افزود: روحانیون مساجد با تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در اقصی نقاط کشور نقش بسیار تأثیرگذاری در همکاری با نظام سلامت داشته اند و در تبیین راهکارهای پیشگیرانه نقش شأن بسیار پررنگ بود.

نمکی روز ششم هفته سلامت را روز «مردم، همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا» بیان کرد و گفت: مردم در همراهی با نظام سلامت و کادر بهداشت و درمان نقش بسیار تأثیرگذاری ایفا کردند و با ماندن در خانه و با رعایت اصول بهداشتی که امیدواریم همواره ادامه دهند بتوانیم دستاوردهای بیشتری را در عرصه سلامت برای مبارزه با این بیماری داشته باشیم.

وزیر بهداشت افزود: روز هفتم را به دلیل نقش بسیار پررنگ رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی که در تمام دقایق در کنار ما بود، روز «رسانه‌ها و کرونا» نامگذاری کردیم و از رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی و بقیه کسانی که در این راه ما را همراهی کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با یک همدلی بیشتر در آینده‌ای نزدیک گام‌های موثرتری در مهار کردن و کنترل بیماری کرونا برداریم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *