حل دائمی مشکل روستای چم کبود تا قبل فصل گرما

 

حل دائمی مشکل روستای چم کبود تا قبل فصل گرما

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، « حمیدرضا کرم وند» افزود: سیلاب سال گذشته خط انتقال آب شرب روستای چم‌کبود را تخریب و این روستا مشکل خط  انتقال آب دارد که یک طرح اولیه تهیه که البته نیاز به بررسی‌های فنی دارد.

وی افزود: تا زمانی که خط انتقال آب را به شهر معمولان وصل کنیم به‌طور موقت یک مخزن هفت یا هشت هزار لیتری برای استفاده مردم در روستا قرار داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان عنوان کرد: آب دائم، سالم و اطمینان‌دار در آینده خیلی نزدیک برای روستای چم‌کبود وصل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه  این است که تا قبل فصل گرما مشکل آب شرب این روستا را حل کنیم، بیان کرد: طی چند روز آینده مشکل شبکه داخلی روستا رفع می‌ شود و تا تهیه لوله و انتخاب پیمانکار زمان‌بر است ولی خیلی طولانی نخواهد بود.

کرم وند گفت:  استارت اولیه برای حل مشکل آب شرب روستای چم‌کبود زده شده و بررسی‌هایی انجام گرفت و این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان بیان کرد: روستاهای زیادی مشکل آب شرب دارند که طی بازدید امروز تصمیمات خوبی برای حل دائمی مشکل آب شرب روستاهای حیات‌الغیب، بهارستان، چم‌کبود و چم‌شهران گرفته شد.

کرم وند اظهار کرد: در حال زدن چاه جدیدی برای  شهر معمولان هستیم که با انجام این پروژه  آب شرب شهر معمولان  و روستاهای اطراف تأمین می‌شود.

وی افزود: در حال بررسی آب شرب کل روستاهای استان لرستان هستیم که اولویت‌بندی صورت خواهد گرفت و اولویت را به روستاهای مناطق گرمسیری خواهیم داد تا زودتر مشکلات آن‌ها برطرف شود و طی یک برنامه دوساله مشکلات آب شرب روستاها برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان افزود: ما بر اساس اعتبارات کار نمی‌کنیم کار ما بر اساس نیاز مردم است.

وی عنوان کرد: چندین برابر بیش‌تر از اعتبارات کار صورت گرفته‌است و اگر ببینیم جایی مشکلی وجود دارد معطل اعتبارات نمی‌مانیم و کار را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: با سردار کشکولی فرمانده سپاه استان لرستان صحبت شده که در بحث آب شرب روستاها به کمک بسیج سازندگی کمک کند و قبلاً هم کمک‌هایی برای روستاهای دورافتاده شده‌است تا مشکل آب شرب آن‌ها برطرف شود.

کرم وند با تأکید به اینکه توزیع عادلانه آب در روستاها مشکل دارد که نیاز است روستاییان هم کمک کنند، گفت: برخی سودجویان آب شرب را برای کشاورزی و دامداری استفاده می‌کنند که این عامل سبب‌شده برخی روستاها در مسیر خطوط لوله مشکل آب داشته باشند که در این رابطه قوه قضاییه و دهیاران هم باید کمک کنند تا روستاها از این وضعیت خارج شوند.

۴۶


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *