حقیقت کتاب و مطالعه برای جوانان نهادینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کتابداران در محل کتابخانه سهروردی زنجان، به افزایش قیمت بنزین اشاره کرد وگفت: هیچ‌کس حق ندارد بابت قیمت بنزین،  قیمت کالا و خدمات را افزایش بدهد. 

وی با بیان اینکه برای  خودروهای سواری و تاکسی‌ها سهمیه در نظر گرفته شده است؛ اظهار کرد: بنابراین اجناس نباید گران شود و اگر موردی پیش آمد مردم با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و آن را گزارش بدهند. 

استاندار زنجان به اهمیت کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت:  هیچ چیزی نمی‌تواند حتی در آینده، جای کتاب را بگیرد و هیچ چیزی عمق کتاب را ندارد.

حقیقی ابراز کرد: سرعت فناوری اطلاعات در دنیا به اندازه‌ای زیاد شده که نه اجازه می‌دهد شما بدانید که در گذشته چه اتفاقی افتاده و نه آینده را پیش‌بینی می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتاب خواندن را نه به شکل تئوری بلکه باید در عمل به جوانان منتقل کنیم، تصریح کرد:  باید حقیقت کتاب و مطالعه را برای جوانان نهادینه و اعتمادسازی کنیم و همه این تکالیف فقط برعهده کتابدارها است.

در ادامه این مراسم،مدیرکل امور حقوقی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات جامعه این است که کتابخانه‌ها از حالت تک بعدی خارج شده و به باشگاه چند منظوره فرهنگی، اجتماعی و تربیتی تبدیل شوند.

 محمدهادی زرافشان ابراز کرد: در کشور بیش از ۴۳ میلیون نسخه کتاب در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کتابخانه وجود دارد که یک سری افراد در آن عضو بوده و مطالعه می‌کنند.

وی افزود: باید نقش و رسالت اجتماعی کتابخانه‌ها و تاثیرگذاری فرهنگ آنها را مدنظر داشته باشیم و کتابخانه را به یک پایگاه اجتماعی تبدیل کنیم.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *