حجم ذخیره‌سازی‌های نفت خام چین ۲ برابر شد

حجم ذخیره‌سازی‌های نفت خام چین ۲ برابر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالی که شیوع ویروس کرونا سبب کاهش و تضعیف تقاضای داخلی چین برای نفت خام شده است، این کشور آسیایی به جای کاهش واردات نفت خام، در سه ماه نخست امسال، حجم ذخیره‌سازی‌های خود را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹، حدود دوبرابر کرده است.

چین آمارهای رسمی مربوط به ذخیره‌سازی‌های راهبردی و تجاری نفت خام خود را منتشر نمی‌کند، اما با کم کردن مقدار نفت خام پالایش شده در پالایشگاه‌ها از کل حجم مربوط به واردات و تولید داخلی می‌توان رقم آن را برآورد کرد.

براساس داده‌های گمرک، واردات روزانه نفت خام چین در سه ماه نخست امسال به‌طور میانگین ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بوده است.

مقدار تولید داخلی این کشور ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز بوده است که یک‌چهارم کل تولید در دسترس ۱۳ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز است.

مقدار نفت خام پالایش شده این کشور در سه ماه نخست ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز بود و به این معناست که یک میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه از کل موجودی نفت خام توسط پالایشگاه‌ها پالایش نشده است.

انجام این محاسبات برای سه ماه نخست پارسال نشان داد واردات ۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز، تولید داخلی ۳ میلیون ۸۴۰ هزار بشکه در روز و حجم پالایش ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز بوده است که شکافی یک میلیون و ۷۰ هزار بشکه‌ای نشان می‌دهد.

این اعداد حاکی از آن است که چین برای مقابله با کاهش مصرف ناشی از شیوع ویروس کرونا، ذخیره‌سازی نفت خام را در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ تقریباً دو برابر کرده است.

به‌طور کلی، تصویر کلی سه ماه نخست نشان می‌دهد چین تصمیم دارد به جای کاهش واردات، حجم ذخیره‌سازی‌های نفت خام خود را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *