جهانگیری، ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه را بعد از ۱۵ سال افتتاح کرد

معاون اول رییس‌جمهور، ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه را افتتاح کرد تا عملیات احداث این ورزشگاه بعد از ۱۵ سال به اتمام برسد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری شهیدباکری ارومیه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح این ورزشگاه گفت: ایجاد زیرساخت بخصوص زیرساخت‌های ویژه جوانان از وظایف و برنامه‌های دولت است تا بتواند آینده پرامید و ایجاد شور و نشاط برای آنان را فراهم آورد.
وی خاطر نشان کرد: دولت وظیفه دارد، کشور را توسعه داده و اشتغال را برای جوانان ایجاد کند و به جوانان می‌گویم، تمام توان جمهوری اسلامی تلاش برای ایجاد بهترین شرایط است.
وی اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری و پروژه های افتتاح شده در این ۲ سال ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده و به عنوان مثال تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۷۰۰ میلیارد دیگر مورد نیاز است.
معاون اول رییس جمهور گفت: وزارت ورزش نیز هر روز در یک منطقه مجموعه ورزشی افتتاح می‌کند و تلاش برای بهبود ورزش همگانی در کشور و پیشرفت ورزش قهرمانی را در اولویت دارد.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز گفت: این استادیوم، ۲۲ امین ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری احداث شده در کشور است و تنها ۲ استادیوم دیگر در کشور از جنس ۱۵۰۰۰ نفری باقی مانده است ضمن اینکه  ۴۵ ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری در دستورکار وزارت ورزش است که تا پایان امسال ۱۵ تایش افتتاح خواهدشد که ۲ استادیوم آن در آذربایجان‌غربی و در شهرهای مهاباد و سلماس افتتاح شده است.
وی خاطر نشان کرد: تمام توان وزارت برای اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی در کشور است و امروز ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه که در سال ۸۳ کلنگ زنی و چندبار نیز عملیات اجرایی آن متوقف شده  با تلاش ۲ سال گذشته به بهره برداری رسید و نامش بنام شهید بزرگوار این استان، “شهیدباکری” مزین شده است.

تصاویر: حمید اکبری

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *