جنگ ۳۳ روزه لبنان

 

جنگ ۳۳ روزه لبنان

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ۴ اسفند ۹۴ یعنی حدود چهار سال پیش از شهادتش در در دیدار جمعی از خانواده های شهدای حرم، خاطره‌ای از جنگ ۳۳روزه لبنان تعریف کرده بود.

او خاطره مشترکی از خود و علی لاریجانی در سفر به مشهد و جلسه با رهبر انقلاب تعریف کرده بود که همان روز روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت.

بخشی از محورهای آن خاطره اکنون در پی می آید:

آقای دکتر لاریجانی یکی از افراد موثر در تحولات منطقه بودند و هستند.

وقتی جنگ ۳۳ روزه تعیین تکلیف شد، مقاومت جایگاه بسیار بالاتری یافت. در آن ایام من بیشتر در لبنان و در کنار دوستان حزب الله بودم و آقای دکتر لاریجانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، جنگ ۳۳روزه را در دبیرخانه با حضور ستاد کل و سپاه قدس پیگیری می کردند.

البته آقای دکتر لاریجانی از زمانی هم که در سازمان صداوسیما بودند تا امروز همیشه از جریان نهضت اسلامی و حرکت های انقلابی در منطقه حمایت کرده اند‌.

بعد از هفته اول جنگ به تهران آمدم و پس از جلسه ای که با آقای لاریجانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشتیم، با هم به مشهد و خدمت حضرت آقا رفتیم تا گزارش آخرین وضعیت را بدهیم.

در آن جلسه مقام معظم رهبری سفارشانی فرمودند که آن را از الهامات الهی باید در نظر گرفت؛ چرا که سرنوشت جنگ را تغییر داد.

معتقدم که باید از مواضع رییس مجلس در قبال مسائل منطقه ای تمجید کرد. آقای دکتر لاریجانی همواره پشتیبان سپاه قدس بوده اند و من همیشه از حمایت فکری و عملی ایشان استفاده کرده ام.

 


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *