جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی ۲۸ و ۲۹ آبان برگزار می‌شود

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی ۲۸ و ۲۹ آبان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، جعفر قیصری روز دوشنبه در نشست خبری مجازی پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی افزود: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، نخستین رویداد فناوری و نوآوری کشور است که از ۱۸ سال قبل توسط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی جشنواره شیخ بهایی، ترویج فرهنگ کارآفرینی است که در این سال ها به خوبی انجام شد، تاکید کرد: برای پانزدهمین جشنواره ماموریت های جدیدی ترسیم شد. همچنین بعد از انجام توسعه های کمی و کیفی، زمان رقابت برای نفوذ در بازار سرمایه گذاری فرارسیده است.

قیصری با اشاره به فعالیت های جشنواره پانزدهم، گفت: در این جشنواره محصولاتی معرفی و تشویق می شوند که بخشی از بازار را به دست آورند و نیازی از کشور را رفع کنند. در جشنواره پانزدهم محورهایی با عنوان حل مسائل اساسی کشور مطرح شد و برای شرکت های دانش بنیانی که به حل مسائل اساسی کشور توجه کرده اند، امتیاز ویژه تعلق می گیرد.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: این امتیاز همچنین به شرکت هایی اختصاص داده می شود که بخشی از بازار را به دست آوردند و علاوه بر جذب سرمایه گذار، نیاز جامعه را برطرف ساختند.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، گفت: تعداد ۵۰۰ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد و داوری ها در سه بخش صورت گرفت. فرآیند داوری طرح ها در جشنواره شیخ بهایی یک ساله است و امسال کرونا هم نتوانست این جشنواره را زمین گیر کند.

قیصری خاطرنشان کرد: تجربه های جدیدی با توجه به مجازی شدن داوری ها توسط کرونا به دست آوردیم و داوری مرحله اول این جشنواره با ارسال فیلم انجام شد. از این ۵۰۰ اثر، ۸۰ اثر وارد مرحله نیمه نهایی و در نهایت ۳۰ اثر وارد مرحله نهایی شد.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *