جشنواره فیلم سوئیس میزبان مستندی از ایران/ «پیرمرد و خواننده» در نمای حقیقت

جشنواره فیلم سوئیس میزبان مستندی از ایران/ «پیرمرد و خواننده» در نمای حقیقت
جشنواره فیلم سوئیس میزبان مستندی از ایران/ «پیرمرد و خواننده» در نمای حقیقت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «پیرمرد و خواننده» که در جشنواره‌های داخلی نیز مورد توجه منتقدان قرار گرفته و در سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت موفق به کسب تندیس طلایی آوینی شده بود در جشنواره «نمای حقیقت» سوییس به نمایش در می‌آید.

جشنواره « نمای حقیقت _ Visions du Réel» از ۱۹۶۹ هر ساله در ماه آپریل در نیون سوییس برگزار می‌شود. این رویداد سینمایی در آغاز راه خود به فیلمسازان سوییسی و آثار مانده در پشت پرده آهنین و کشورهای بلوک شرق در اروپای شرقی اختصاص داشت، اما رفته رفته به جشنواره‌ای بین‌المللی بدل شد.

این فستیوال توسط موریتز دی هادلن بنا شد؛ عکاس و مستندساز سوییسی که بعدها ریاست رویدادهای مهمی چون جشنواره فیلم لوکارنو، برلین و ونیز را نیز برعهده گرفت. او عقیده داشت انگیزه اولیه از به راه‌اندازی «Visions du Réel» کاملا سیاسی و بر مبنای ایده استفاده از مستند برای تغییر جامعه‌ای بود که در آن زندگی می‌کردند.

پنجاه و یکمین دوره فستیوال «Visions du Réel» از ۱۷ آپریل آغاز و به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

امیر اصانلو کارگردان این مستند پیش از این مستند «حلب، سکوت جنگ» که برنده جوایز متعدد داخلی و خارجی شد را در کارنامه دارد و تازه‌ترین اثر او نیز به موضوع جنگ سوریه می‌پردازد.

«پیرمرد و خواننده» که در شهر حلب سوریه تصویربرداری شده، روایتی از زندگی پیرمردی از اهالی حلب به‌نام ابوعمر و رفیقش ابورامی بعد از ۶ سال جنگ است که سعی دارد زندگی خود را در میان خرابه‌ها بسازد.

کامران جاهدی تدوین، حسن مهدوی صداگذاری، ضیا حاتمی تصویربرداری، اصلاح رنگ و نور: احسان واثقی، عبدالمجید قوام عکاسی، کاوه فیروز آهنگسازی و مهدی مطهر تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده داشته‌اند.

۲۵۸۲۵۸


منتشر شده

در

اخبار فرهنگی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *