جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل برگزار می شود

جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل برگزار می شود
جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، بهاءالدین ایلخانی، در دیدار با مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه طبق تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری کشور این مسابقه برگزار خواهد شد افزود: در دوره قبلی این جشنواره که در ورزشگاه علی دایی اردبیل برگزار شد شرکت کنندکانی از ۱۴ استان ۱۱۰ اسب خود را به نمایش گذاشتند که در نهایت اردبیل مقام اول را کسب کرد.

وی گفت : جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل  با حضور داوران بین المللی برگزار خواهد شد.
رئیس هیأت سوارکاری استان اردبیل با اشاره به وجود ۵۰۰ اسب شناسامه دار در استان خاطرنشان کرد: ۲۳۰ ورزشکار شناسایی شده سوارکار در استان درحال فعالیت هستند.

ایلخانی فعالیت ۶ باشگاه سوارکاری دارای مجوز در استان را یادآور شد و تصریح کرد: با هماهنگی انجام یافته بین ادارات کل ورزش و منابع طبیعی استان ۳۵ هکتار زمین جهت احداث مسابقات کورس اسب سواری اختصاص یافته است.

وی برگزاری کلاس های آموزشی ویژه آقایان و بانوان در رشته های داوری،سوارکاری و مربیگری را از جمله برنامه های مهم هیأت سوارکاری استان اردبیل در سال ۹۹ دانست.

مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اردبیل نیز افزود: اسب‌سواری با ریشه تاریخی که دارد از سفارشات دین و بزرگان اسلام است و با توجه به این موضوع که اکثر مردم استان علاقه‌مند به اسب و سوارکاری هستند، باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن در جهت احیای سوارکاری استفاده شود.

سجاد انوشیروانی با بیان اینکه اسب سواری ورزشی پرهیجان است گفت: برای توسعه همه جانبه رشته های ورزشی به ویژه اسب سواری باهمه توان تلاش خواهیم کرد.

۴۸

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *