جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی در بن‌بست کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، تمرین اختصاصی زیر نظر مربی خارجی از خواسته‌های همیشه مورد تاکید زهرا نعمتی بوده که البته تا به امروز در هیچ مقطعی و برای هیچ رویدادی انجام نشده است.

شرایط خاص این ورزشکار و اینکه همزمان در دو رشته تیروکمان و پاراتیروکمان فعالیت دارد و به بالطبع ملزم به تبعیت از فدراسیون جانبازان و معلولان، فدراسیون تیروکمان و حتی کمیته ملی پارالمپیک در عمل به برنامه‌های مصوب آنها بود، بی تأثیر در محقق نشدن این خواسته نبود. البته از ۱.۵ سال پیش و به دنبال منفک شدن تیروکمان از فدراسیون جانبازان و معلولان و سپرده شدن مدیریت آن به فدراسیون مربوطه، برنامه ریزی برای تمام پاراکمانداران و از جمله زهرا نعمتی هم به این فدراسیون محول شد.

طی این مدت هم البته به خاطر نبودِ رویدادی بزرگ و تعیین کننده، موضوع جذب مربی خارجی پیگیری نشد تا اینکه برای بازی‌های پارالمپیک توکیو مجدد مطرح و توسط کمیته ملی پارالمپیک و ستاد عالیِ فعال در این کمیته به تصویب رسید.

طبق این مصوبه، زهرا نعمتی که سهمیه پارالمپیک توکیو را در اختیار دارد و جزو شانس‌های مسلم مدال طلا در این بازی‌ها به حساب می‌آید، نه تنها می‌تواند با هزینه کمیته ملی پارالمپیک در یکی از شهرهای سفید تمرین انفرادی و اختصاصی داشته باشد، بلکه می‌تواند در صورت نیاز از وجود مربی خارجی هم بهره مند شود.

این مصوبه که اردیبهشت ماه نهایی شد نظر مساعد و مثبت مسئولان فدراسیون تیروکمان را هم به همراه داشت طوریکه رایزنی برای توافق با گزینه خارجی ایده آل برای هدایت زهرا نعمتی در دستور کار قرار گرفت.

تا به امروز اما هیچ قطعیتی در این زمینه حاصل نشده چراکه گزینه‌های موردنظر پاسخ قطعی و شفافی به رایزنی‌های ایران نداده اند.

جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی در بن‌بست کرونا
جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی در بن‌بست کرونا

امید نجاری مدیر تیم‌های ملی تیروکمان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این موضوع گفت: به محض اینکه کمیته ملی پارالمپیک برای تأمین هزینه‌های جذب مربی خارجیِ زهرا نعمتی اعلام آمادگی کرد، از طریق کانال فدراسیون جهانی با چند کشور صاحب سبک در تیروکمان و از جمله کره جنوبی مکاتبه کردیم. گزینه‌هایی به ما معرفی شدند که رایزنی با آنها هم انجام شد اما اکثراً به خاطر شرایط کرونایی جهان پاسخ قطعی را به آینده و بعد از بهبود این وضعیت موکول کردند.

مدیر تیم‌های ملی تیروکمان تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای است که نه مربی خارجی حاضر به سفر به ایران است و نه امکان اعزام زهرا نعمتی وجود دارد. به همین دلیل فعلاً جذب مربی خارجی برای وی میسر نیست تا بعد که اوضاع کرونایی جهان بهبود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با این شرایط مشخص نیست که زهرا نعمتی تمرینات مدون خود را با چه شرایطی و زیر نظر کدام مربی ایرانی آغاز خواهد کرد.

نعمتی همزمان با پیگیری آماده سازی برای حضور در پارالمپیک توکیو و رویدادهای پیش روی پاراتیروکمان، باید برای شرکت در جام جهانی فرانسه و انتخابی المپیک توکیو که خردادماه سال آینده برگزار می‌شود هم آماده شود.

به همین دلیل وی از اول تیرماه تمرینات اختصاصی و انفرادی خود را با هزینه کمیته ملی پارالمپیک در جزیره کیش آغاز می‌کند اما مشخص نیست مجد میررحیمی سرمربی تیم ملی تیروکمان تمرینات وی را زیر نظر خواهد داشت یا اینکه او باید برنامه تمرینی خود را با مجید کهتری سرمربی تیم پاراتیروکمان هماهنگ کند.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *