ثبت پتنت فناوری برای درمان انواع مختلف سرطان‌ها

ثبت پتنت فناوری برای درمان انواع مختلف سرطان‌ها

 

به گزارش روز چهارشنبه ستاد توسعه ویژه فناوری نانو، شرکت پتریس (Patrys) موفق به ثبت پتنتی مربوط به پلتفورم Deoxymab با کمک نانوذرات برای رهایش داروی ضدسرطان شده ‌است. در این فناوری پلتفورم جدید Deoxymab متصل به نانوذرات برای تحویل هدفمند داروی ضدسرطان استفاده می‌شود.

این پتنت شامل استفاده از آنتی‌بادی‌های Deoxymab و PAT-DX۱ و PAT-DX۳ می‌شود که همراه با نانوذرات برای تشخیص و درمان انواع مختلف سرطان‌ها استفاده می‌شود.

آنتی‌بادی PAT-DX۱ از نظر توانایی اتصال به DNA آزاد شده از بسیاری از سرطان‌های جامد بسیار ایده‌آل است، DNA هایی که در اثر تکثیر سریع سلول‌ها در تومور صلب ایجاد می‌شوند.

جیمز کمپبل، مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌گوید که نانوذرات Deoxymab می‌تواند به‌عنوان یک معرف هدف‌گیری برای انواع مختلف سرطان استفاده شود. این نانوذرات صرف‌نظر از نوع و منشاء سرطان‌ها قادر به پوشش‌ دادن طیف وسیعی از سرطان‌ها است.

وی می‌افزاید:«ما این رویکرد هدف‌گیری تومور را با نانوذراتی که قادر به حمل محموله‌ای از داروها برای کشتن سلول‌های سرطانی است، ترکیب کردیم. این ترکیب به ما امکان می‌دهد داروهای ضدسرطان را به‌طور خاص به چندین نوع سرطان مختلف تحویل دهیم و در عین حال، حداقل تاثیر را روی سلول‌های سالم بدن داشته باشیم.»

به‌طور غیرمعمول برای آنتی‌بادی‌ها، PAT-DX۱ می‌تواند از سد خونی مغز عبور کرده و به‌صورت بالقوه اندازه تومور را کاهش دهد. این فناوری به محققان اجازه می‌دهد تا آنها بتوانند بیماری سرطان مغز گلیوبلاستوما را در مراحل اولیه یا متاستاز هدف قرار دهند.

دکتر کمبل می‌افزاید: «ما اعتقاد داریم که ماهیت این فناوری حاوی نانوذرات و آنتی‌بادی می‌تواند برای طیف وسیعی از کاربردهای درمانی نظیر سرطان‌های کشنده استفاده شود.»

پلتفورم Deoxymab شرکت پتریس براساس آنتی‌بادی Deoxymab ۳E۱۰ بنیان نهاده شده‌است، آنتی‌بادی که برای اولین بار در یک مدل موش حاوی نوعی بیماری انسانی شناسایی شد.

در حالی که بیشتر آنتی‌بادی‌ها به نشانگرهای سطح سلول متصل می‌شوند، این آنتی‌بادی به هسته سلول نفوذ کرده و DNA را به‌صورت مستقیم هدف قرار می‌دهد و در آنها فرآیند ترمیم را مهار می‌کند.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *