ثبت زمین‌لرزه‌های بزرگتر از ۳ ریشتر در استان‌های قم و کرمانشاه

ثبت زمین‌لرزه‌های بزرگتر از ۳ ریشتر در استان‌های قم و کرمانشاه
ثبت زمین‌لرزه‌های بزرگتر از ۳ ریشتر در استان‌های قم و کرمانشاه

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته جعفریه استان قم با زلزله ۳.۵ و کهک این استان با زلزله ۳.۴ لرزید علاوه بر آن، امیریه استان سمنان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ را تجربه کرد. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۳۰ فروردین

در رودبار استان گیلان زلزله ۲.۹، لنگرود استان گیلان زلزله ۲.۵، دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۶ و گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ رخ داد.

در این روز، نهبدان استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹۱ کیلومتری نهبندان و ۱۱۶ کیلومتری شوسف استان خراسان جنوبی و ۹۶ کیلومتری سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان بوده است.

فیروزآباد استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۲ کیلومتری فیروز آباد،۲۵  کیلومتری فراشبند و ۳۹ کیلومتری میمند این  استان گزارش شد.

در آوج استان قزوین زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۵ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۹ کیلومتری آوج و ۳۱ کیلومتری آبگرم استان قزوین و ۳۲ کیلومتری دمق استان همدان گزارش شد.

یکشنبه ۳۱ فروردین

زلزله ۳.۲ تازه آباد استان کرمانشاه اولین زلزله روز ۳۱ فروردین بود که در عمق ۸ کیلومتری و در ۱۷ کیلومتری تازه آباد، ۳۳ کیلومتری سرپل ذهاب و ۳۴ کیلومتری گهواره این استان بوده است.

در جاجرم استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶، نورآباد استان فارس زلزله ۲.۵، جیرفت استان کرمان زلزله ۲.۶ و کلات استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

دوشنبه اول اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۶،قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، شهداد استان کرمان زلزله ۲.۵، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، طبس استان خراسان جنوبی زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۵، قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۹، کلات استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷ رخ داد.

سرپل استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۸ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۹ کیلومتری قصر شیرین و ۳۷ کیلومتری گیلانغرب این استان بوده است.

هجدک استان کرمان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه ۴۰ کیلومتری هجدک، ۴۵ کیلومتری شهداد و ۵۰ کیلومتری چترود این استان بوده است.

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت

جعفریه استان قم با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری جعفریه،۲۷  کیلومتری قم و ۳۴ کیلومتری جمکران این استان بوده است. زلزله ۳ در عمق ۱۱ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در رامجرد استان فارس زلزله ۲.۶، کوار استان فارس زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶، درود استان لرستان زلزله ۲.۵، تخت استان هرمزگان زلزله ۲.۷، بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۵، قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶، جم استان بوشهر زلزله ۲.۵ و جیرفت استان کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

کهک استان قم زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۱۴ کیلومتری کهک، ۲۰ کیلومتری جمکران و ۲۳ کیلومتری قم این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۳ اردیبهشت

در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۶،حسن آباد لائین نو استان خراسان رضوی زلزله۲.۵ و آرادان ۲.۷ به ثبت رسید.

در دو گنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌ای با بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۰ کیلومتری دوگنبدان، ۳۹ کیلومتری چرام و ۴۳ کیلومتری باشت این استان گزارش شد.

پنج شنبه ۴ اردیبهشت

در جبالبارز استان کرمان زلزله ۲.۶ و سالند استان خوزستان زلزله ۲.۶ رخ داد.

در امیریه استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۸ کیلومتری امیریه، ۲۱ کیلومتری بسطام و ۲۷ کیلومتری شاهرود این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای این منطقه است.

زلزله ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای روز ۴ اردیبهشت ماه است که در قطور استان آذربایحان غربی رخ داد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری قطور،۲۶ کیلومتری زرآباد و ۴۳ کیلومتری خوی این استان به ثبت رسید.

زرآباداستان آذربایجان غربی با زمین لرزه ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری زرآباد،۳۰ کیلومتری قطور و ۳۴ کیلومتری خوی این استان گزارش شد.

جمعه ۵ اردیبهشت

در سنگان زلزله‌های ۲.۶ و ۲.۷ و در منطقه تخت استان هرمزگان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

“حسینیه” استان خوزستان زلزله‌ای با بزرگای ۳ در عمق ۱۹ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۱۲ کیلومتری حسینیه، ۳۷ کیلومتری اندیمشک و ۴۷ کیلومتری دزفول این استان بود.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *