ثبت زلزله بزرگ‌تر از ۴ در سیستان‎‌وبلوچستان و خراسان جنوبی/ادامه‌دار بودن فوج لرزه‌های فیروزکوه

به گزارش ایسنا در هفته گذشته در پیشین استان سیستان و بلوچستان و نهبندان استان خراسان جنوبی با زلزله‌هایی به بزرگای ۴.۴ لرزیدند و در فیروز کوه استان تهران زلزله‌های ۳.۲، ۲.۶ و ۲.۵ به ثبت رسید. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۸ تیر

در پیشین استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق ۵ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۴۹ کیلومتری پیشین، ۱۶۱ کیلومتری سیرکان و ۱۸۹ کیلومتری راسک این استان بوده است.

دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۷ کیلومتری دهدشت، ۲۲ کیلومتری چرام و ۲۷ کیلومتری لنده گزارش شد.

در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۹ کیلومتری دهرم و ۳۸ کیلومتری فراشبند استان فارس و ۴۵ کیلومتری شنبه استان بوشهر بوده است.

یکشنبه ۲۹ تیر

در خواجه استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۸، نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۶، سرخنکلاته استان گلستان زلزله ۲.۶، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۹ و قشم استان هرمزگان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

سرگز استان هرمزگان با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری سرگز و ۴۴ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و ۳۲  کیلومتری فاریاب استان کرمان گزارش شد.

در مزایجان استان فارس زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق پنج کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۶ کیلومتری مزایجان، ۵۰ کیلومتری دوبرجی و ۵۳ کیلومتری درز این استان بوده است.

ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق هشت کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۳ کیلومتری ازگله بوده است.

دوشنبه ۳۰ تیر

در فیروزکوه استان تهران زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۱ کیلومتری فیروزکوه و ۲۵ کیلومتری ارجمند استان تهران و ۴۱ کیلومتری آرادان استان سمنان بوده است.

ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق هشت کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۱ کیلومتری ازگله و ۳۷ کیلومتری عراق بوده است. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در درب گنبد استان لرستان دو زلزله ۲.۸ رخ داد.

خنج استان فارس با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق شش کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری خنج، ۲۶ کیلومتری ارد و ۳۰ کیلومتری محمله این استان گزارش شد.

سه شنبه ۳۱ تیر

در دوزین استان گلستان زلزله ۲.۶، دیباج استان سمنان زلزله ۲.۷، شهداد استان کرمان زلزله ۲.۸، خنج استان فارس زلزله ۲.۶، فیروزکوه استان تهران زلزله ۲.۸ و ۲.۵، فریدون شهر استان اصفهان زلزله ۲.۸ و ۲.۵، چاپشلو استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ رخ داد.

برازجان استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری برازجان، ۲۷ کیلومتری آب پخش و ۲۸ کیلومتری سعدآباد این استان گزارش شد. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

چهارشنبه اول مرداد

در ریوش استان خراسان رضوی زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق هشت کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۳۲ کیلومتری ریوش، ۳۶ کیلومتری بردسکن و ۳۸ کیلومتری خلیل اباد این استان گزارش شد.

جناح استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۶ کیلومتری جناح، ۲۷ کیلومتری بندر چارک و ۳۵ کیلومتری بستک این استان به ثبت رسید.

پنج شنبه دوم مرداد

در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۹، خوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، کهنوج استان کرمان زلزله ۲.۸، خنج استان فارس زلزله ۲.۵، زیدآباد استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

سنگان استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای سوم در عمق هشت کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۴۳ کیلومتری سنگان و ۴۹ کیلومتری نشتیفان استان خراسان رضوی و ۵۵ کیلومتری حاجی آباد استان خراسان جنوبی رخ داد.

جمعه ۳ مرداد

در نهبندان استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق هشت کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در چهار کیلومتری نهبندان و ۲۸ کیلومتری شوسف استان خراسان جنوبی و ۸۲ کیلومتری سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان گزارش شد.

راور استان کرمان با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در پنج کیلومتری راور، ۴۵ کیلومتری کیانشهر و ۵۵ کیلومتری زرند این استان به ثبت رسید.

بندر چارک استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۳ کیلومتری بندر چارک، ۳۱ کیلومتری جناح و ۳۳ کیلومتری جزیره کیش بوده است.

در جزیره هندورابی بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ زمین لرزه دیگری با بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری جزیره هندورابی، ۲۶ کیلومتری جزیره کیش و ۵۶ کیلومتری بندرمقام این استان بوده است.

فیروز آباد استان فارس زلزله ۲.۵ و برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ رخ داد.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار حوادث

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *