تکواندو البرز از کورس قهرمانی عقب نمی‌ماند

البرز طی سال‌های گذشته به عنوان قطب تکواندو کشورمطرح بوده و بخش اعظمی از ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات برون مرزی از ورزشکار گرفته تا مربی برخاسته از این استان هستند.

۴۹ هزار تکواندوکار سازمان‌یافته در استان البرز مشغول به فعالیت هستند و چهره‌های المپیکی و قهرمانی جهان که برای نخستین بار در جهان در بخش بانوان ۲ مدال را کسب کردند مانند کیمیا علیزاده ومهلا مومن زاده از این استان برخاسته‌اند.

تکواندوکاران البرزی از ابتدای سال تاکنون در رقابت‌های برون مرزی، جهانی و آسیایی موفق به کسب ۱۱ مدال طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز و در رقابت‌های قهرمانی کشور، ۲۵ طلا، ۲۲ نقره و ۲۷ مدال برنز را کسب کردند.

سه مربی البرزی پای ثابت تیم ملی اعزامی هستند و تیمی نیست که به رقابت‌های برون مرزی اعزام و تعدادی از ورزشکاران این استان در آن حضور نداشته باشند.

محمد نوذری رئیس هیات تکواندو البرز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: امسال ۱۱۰ اعزام به مسابقات قهرمانی کشور داشته‌ایم که با این شرایط اقتصادی تمامی تلاش ما بر این بوده که به بهترین شکل اردو و اعزام‌ها را برگزار و تیم‌ها را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

تکواندو البرز دراکثر رده‌های سنی توانسته سکوهای قهرمانی را فتح و کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشته ،عملکرد تکواندو این استان به گونه‌ای بوده که هیات تکواندو البرز طی چندین سال متوالی به عنوان هیات برتر در کشور شناخته شده است.

نوذری با بیان اینکه ۳۰۰ باشگاه فعال در استان مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: در تمامی اعزام به رقابت‌های برون مرزی ممکن نیست که نماینده ای از البرز در آن حضور نداشته باشد و این نشان از ظرفیت بالا تکواندو استان است.

زمانی نبوده که به دلیل مسائل اقتصادی نتوانیم تیمی را اعزام کنیم و در لیگ‌های مختلف در رده آقایان و بانوان و در تمام رده‌های سنی لیگ باشگاه های کشور البرزی‌ها شرکت و توانستند با نتیجه رقابت‌ها را ترک کنند.

وی با اشاره به اینکه مربیان البرزی نیز در لیگ‌های کشوری حضوری فعال دارند عنوان کرد: این استان همواره میزبان رقابت‌های بسیاری بوده و تلاش ما بر این بوده که همواره به بهترین شکل این میزبانی‌ها را انجام بدهیم.

رئیس هیات تکواندو البرز در ادامه به ضعف زیرساختی در استان اشاره و گفت: این ضعف بیشتر مربوط به شهرستان های استان است و نیاز است که ورزش‌های رزمی یک سالن ویژه برای خود داشته باشند.

امروز تکواندو در کشور به گونه‌ای توسعه یافته که دیگر نمی‌توانیم بگوئیم که فلان استان قطب است و در رقابت‌های گذشته شاهد بودیم که استان‌های دیگر کشور از جمله ایلام، اصفهان، کرمانشاه و اردبیل مطرح شده و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

نوذری در ادامه ضمن انتقاد به برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور نوجوانان به میزبانی مازندران عنوان کرد: انتظار چنین میزبانی ضعیفی را نداشته‌ایم.

در صورتی که توانایی دارید پایتان را جلو بگذارید و میزبانی بگیرید، اگر نمی توانید اجباری در کار نیست، فدراسیون هزینه می کند که رقابت‌ها به خوبی برگزار شود، با این شرایط به تکواندو ضربه می زنید.

۴۶


منتشر شده

در

البرز

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *