تولید یک محصول نانویی برای افزایش طول عمر آسفالت

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرشید مومنی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه، این شرکت به صورت کلی در حوزه تولید مواد نانو و مواد شیمیایی مختلف فعالیت دارد، افزود:زمینه اصلی کار این شرکت، تولید پلیمرهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه، یکی از مشکلات راهسازی، فرسودگی، ترک‌خوردگی، تغییر شکل و دیگر مشکلاتی است که برای آسفالت جاده‌ها و خیابان‌ها پیش می‌آید، ادامه داد : یکی از محصولات این شرکت، محصول نانویی است که آسفالت و قیر را به شکل چشم‌گیری بهبود می‌بخشد. این موضوع سالانه هزینه سنگینی را به بودجه راهسازی کشور، تحمیل می‌کند.

مومنی با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته در این شرکت، گفت: بر این اساس، یک محصول نانو پایه در شرکت تولید شد که آسفالت  را از ترک خوردگی بر اثر سرما یا عوامل دیگر محفوظ می‌دارد.

وی افزود: این محصول همچنین باعث ایجاد خاصیت برگشت‌پذیری در آسفالت می‌شود و طول عمر آن را به شکل بسیار محسوسی افزایش می‌دهد. استفاده از این محصول باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های نگهداری، توسعه جاده‌ها و خیابان‌های کشور می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه با بیان اینکه، این شرکت دانش بنیان محصولات مختلف دیگری نیز تولید می‌کند، افزود: زئولیت‌های پلیمری غنی شده با نانو، یکی دیگر از این محصولات است.

وی گفت: زئولیت‌ها یک ماده معدنی هستند که در این مجموعه به شکل گرانول در می‌آید و سپس فرایند غنی‌سازی روی آنها آغاز می‌شود. از این محصول می‌توان در تولید دستگاه‌ها و ژنراتورهای کوچک اکسیژن‌ساز استفاده کرد.

مومنی همچنین بیان کرد: این محصول امکان تولید اکسیژن با فشار پایین را برای کارخانجات فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موفق شده‌ایم این محصول را به کشورهای مانند افغانستان، پاکستان و عراق نیز صادر کنیم یادآورشد: قیمت محصول این شرکت، با زئولیت‌های معمولی برابر است، اما کارایی آن هزار برابر زئولیت معمولی است. امیدوار هستیم در آینده نیز بتوانیم محصولات دانش‌بنیان بیشتری تولید کنیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *