توضیحات سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره افزایش وام ازدواج

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زارع امروز در نشست خبری ضمن تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،گفت: در وهله اول باید بگویم که مجلس شورای اسلامی برای کاهش نرخ ارز و واقعی شدن آن و تقویت پول ملی تمام قد ایستاده و از آن حمایت می کند.

وی با اشاره به مصوبه این کمیسیون درباره وام ازدواج،افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق وام ازدواج از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت اما امسال یک استثناء در وام ازدواج برای زوجین زیر ۲۵ سال در نظر گرفتیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: بر این اساس وام ازدواج برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال نفری ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بر این اساس وام ازدواج در سال آینده حداقل ۱۴۰ و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

زارع گفت: همچنین بر اساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن در اختیار کمیته امداد و ۳ هزار میلیارد تومان هم در اختیار سازمان بهزیستی با بازپرداخت هفت ساله و با اولویت زنان سرپرست خانوار و مناطق محروم قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: علاوه بر این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در اختیار بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بازپرداخت هفت ساله و همچنین ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ایجاد اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار قرار گرفته است.

تکمیل می شود…

 

اخبار سیاسی |


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *