توزیع ۵۲ هزار برگ معافیت کاهش عوارض مرزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶ هزار برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله‌سوار به ارزش حدود ۱۸۰ میلیارد ریال توزیع شده است.

وی افزود: دوز بلاغ قرارداد فی مابین و برگ معافیت کاهش عوارض بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر برگ آن معادل ۱۰۰ دلار است.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزود: در جهت حمایت و توسعه صادرات کالای ایرانی در بین رانندگان هنگام عبور از مرز در پایانه مرزی بیله‌سوار توزیع می‌شود.
 
وی سهمیه سال ۲۰۱۸ دوزبلاغ استان را ۱۴ هزار برگ عنوان و اضافه کرد: با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، افزایش سهمیه در دستور کار قرار گرفت و با رشد ۴۰ درصدی درسال ۲۰۱۹ به ۱۹ هزار برگ افزایش یافت.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل افزایش ۱۸ درصدی ورود مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله‌سوار در۷ ماه گذشته را یادآور شد و اذعان داشت :در مدت یاد شده ۹۲۳ هزار و ۷۱۰ نفر مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد نموده‌اند.

وی بیان داشت: ۲۵۰ هزار و ۶۴ تن کالا توسط ۱۱ هزار و ۳۰۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۷ ماه گذشته صادر شده است.

عضو شورای برنامه ریزی استان اردبیل گفت: کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل‌گرد، سیب‌زمینی و آهن‌آلات عمده کالاهای صادراتی ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز است که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

۴۶


منتشر شده

در

اردبیل

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *